Ve hře jsou prakticky všechny velké tuzemské stavební firmy. Rozhodovat bude nejnižší cena.
Podle mluvčí ŘSD Niny Ledvinové teď bude hodnotící komise nabídky zkoumat a rozhodne v příštích dvou týdnech o tom, které budou vítězné. Do té doby se ŘSD k soutěži nechce vyjadřovat. Hodnotící komise bude zasedat celý příští týden.
Na rozdíl od soutěžích v minulých letech se už největší stavební firmy nespojují do sdružení, ale podávají nabídku zcela samostatně. Naopak středně velké firmy se spojily. Oproti původním informacím nejsou v soutěži turecké firmy, ve sdružení s českými jsou ale například rakouské, německé či polské společnosti.
Rekonstrukce D1 |
Modernizace prvních pěti úseků má začít na jaře a přinese velké omezení provozu. Každý úsek má stát mezi jednou až dvěma miliardami korun.
Předpokládaný termín zahájení prací se kvůli změnám v dokumentaci neustále posouval, nyní je podle ŘSD pravděpodobné, že se první fáze oprav uskuteční letos v dubnu.
Práce ale nebudou zahájeny na všech pěti úsecích. V ideálním případě by ŘSD chtělo podle mluvčí Martiny Vápeníkové zahájit práci na čtyřech z nich. Jaké úseky budou do první fáze zařazeny, vyplyne z výběrového řízení. Dá se totiž předpokládat, že se proti výsledkům soutěže někteří neúspěšní uchazeči odvolají a zahájení prací se zpozdí.