Dálnice D1

Dálnice D1 | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Každý úsek D1 chce opravit nejméně dvanáct firem. Stavba začne v dubnu

  • 25
Ředitelství silnic a dálnic bude na modernizaci jednotlivých pěti úseků dálnice D1 vybírat pokaždé z dvanácti firem. Své konečné nabídky na modernizaci jednotlivých úseků podalo ve čtvrtek celkem třináct firem, některé se ale neúčastní všech.

Ve hře jsou prakticky všechny velké tuzemské stavební firmy. Rozhodovat bude nejnižší cena.

Podle mluvčí ŘSD Niny Ledvinové teď bude hodnotící komise nabídky zkoumat a rozhodne v příštích dvou týdnech o tom, které budou vítězné. Do té doby se ŘSD k soutěži nechce vyjadřovat. Hodnotící komise bude zasedat celý příští týden.

Na rozdíl od soutěžích v minulých letech se už největší stavební firmy nespojují do sdružení, ale podávají nabídku zcela samostatně. Naopak středně velké firmy se spojily. Oproti původním informacím nejsou v soutěži turecké firmy, ve sdružení s českými jsou ale například rakouské, německé či polské společnosti.

Rekonstrukce D1

Modernizace prvních pěti úseků má začít na jaře a přinese velké omezení provozu. Každý úsek má stát mezi jednou až dvěma miliardami korun.

Předpokládaný termín zahájení prací se kvůli změnám v dokumentaci neustále posouval, nyní je podle ŘSD pravděpodobné, že se první fáze oprav uskuteční letos v dubnu.

Práce ale nebudou zahájeny na všech pěti úsecích. V ideálním případě by ŘSD chtělo podle mluvčí Martiny Vápeníkové zahájit práci na čtyřech z nich. Jaké úseky budou do první fáze zařazeny, vyplyne z výběrového řízení. Dá se totiž předpokládat, že se proti výsledkům soutěže někteří neúspěšní uchazeči odvolají a zahájení prací se zpozdí.