"Chceme se zaměřit především na uživatele předplacených služeb," doplňuje Oskarův ředitel programů pro nové zákazníky Marek Sláčik. Podle něho tak cílí na trh, kde se pohybuje okolo pěti milionů lidí.
Oskar teď u svých tarifů pod názvem Naplno nabízí jednotnou cenu minuty hovoru od 4,20 do šesti korun podle toho, jaký paušál si zákazník zvolí. Bez volných minut Oskar účtuje 60 korun, za nejvyšší měsíční poplatek 1190 korun nabízí 300 minut volání zdarma. Poslání jedné textovky vyjde na 1,19 koruny.
Valná většina tarifů konkurence rozlišuje volání ve špičce či v době slabého provozu a rovněž to, do jaké sítě zákazník volá.
Stejnou sazbu do všech sítí kdykoli má pouze jeden tarif Eurotelu pod názvem Individual, kde minuta hovoru stojí 7,14 koruny. U předplacených karet je jednotná cena jen v některých případech, třeba u Go při volání ve špičce.
Eurotel a T-Mobile se Oskarových nových cen neobávají. "Atraktivnost nabídek ať posuzují zákazníci. V posledních dvou letech se pro naše služby rozhodlo nejvíce nových zákazníků," říká Jiří Hájek z T-Mobile s tím, že aktuálně žádnou reakci firma nepřipravuje.
"Eurotel nevidí důvod, proč by měl bezprostředně reagovat na nové tarify konkurence. Svou nabídku přizpůsobujeme v první řadě potřebám našich zákazníků," říká Diana Dobálová z Eurotelu.
Eurotel a T-Mobile se zhlédly v internetu
Oskar zatím jako jediný z mobilních operátorů nenabízí připojení k internetu za paušál. Pomalejší verzi za necelých osm set korun u T-Mobile a Eurotelu v současnosti využívá přes 80 tisíc zákazníků.
Nyní obě firmy hodlají spustit rychlejší přístup. Eurotel začne nabízet rychlý internet v nejstarší české mobilní síti v pondělí. T-Mobile ohlásil testování své sítě s tím, že v posledním čtvrtletí bude pro zákazníky.
Technologie obou firem umožňují připojení o rychlosti 150 až 220 kbit/s. Lze tak například sledovat video, stahovat velké soubory, multimediální zprávy nebo surfovat po webu.
V rámci skupiny T-Mobile rychlý internet už nabízí na Slovensku a v Maďarsku. Mobilní operátoři měli na jaře přes 9,9 milionu zákazníků. Na sto Čechů tak připadalo 97 mobilů.