První tramvajová souprava z Göteborgu v ostravských dílnách

První tramvajová souprava z Göteborgu v ostravských dílnách | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

Ostravské dílny začaly modernizovat tramvaje švédskému Göteborgu

  • 5
Nejdřív ze Švédska po moři, poté na speciálním podvalníku až do Ostravy a po několika měsících stejnou trasou zase zpátky. Takovou cestu absolvuje celkem 79 souprav tramvají ze švédského Göteborgu. Čeká je modernizace, kterou dostaly na starost někdejší dílny ostravského Dopravního podniku.

Do Ostravy tento týden dorazila první švédská tramvaj. Všech 79 souprav, z nichž každá váží 40 tun, se ve zdejších dílnách vystřídá během následujících pěti let.

Do Ostravy budou putovat po moři a pak na speciálních podvalnících. "Přeprava je zajišťována na speciálním trajektu, který byl objednán téměř tři čtvrtě roku předem. Ze Švédska byl náklad vypraven již v pondělí a na své trase překonal více než 1 400 kilometrů," popsal složitou přepravu tramvají František Kořínek, ředitel společnosti Ekova Electric, která má opravu švédských tramvají na starosti.

První tramvajová souprava z Göteborgu v ostravských dílnách
První tramvajová souprava z Göteborgu v ostravských dílnách

Ostravská společnost, která se před několika měsíci oddělila od ostravského Dopravního podniku, se na zakázce podílí jako subdodavatel francouzské firmy Cegelec Corporate, která ve výběrovém řízení na modernizaci göteborských tramvají zvítězila. Ta se na českém trhu pohybuje od roku 1992, kdy koupila divizi elektrických pohonů firmy ČKD Praha.

První tramvajová souprava z Göteborgu v ostravských dílnách
První trmavajová souprava z Göteborgu v ostravských dílnách
První tramvajová souprava z Göteborgu v ostravských dílnách

Pro Ekovu je zakázka po finanční stránce hodně zajímavá. "Celkový finanční objem této zakázky předpokládáme ve výši 170 milionů korun," řekla ekonomická ředitelka firmy Jarmila Filipová.

První modernizovaná tramvaj se zpět do Göteborgu vrátí ještě letos v říjnu. "Do konce letošního roku budou vypraveny další dvě. V každém dalším roce se předpokládá modernizace zhruba patnácti vozů a poslední bude do Švédska dodán do konce roku 2016," dodala Filipová.

První tramvajová souprava z Göteborgu v ostravských dílnách