Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


otázky a odpovědi

aktualizováno 
Jaká je spolehlivost phonebankingu a GSM Bankingu?

Spolehlivost systému je ze strany bank téměř stoprocentní.
Jaká je spolehlivost phonebankingu a GSM Bankingu?

Spolehlivost systému je ze strany bank téměř stoprocentní. Technické problémy mohou ovšem nastat také na straně operátorů, tedy provozovatelů telekomunikační sítě. V takovém případě nemusí pokyn do banky dojít.

Je možné pro GSM Banking použít každý mobilní telefon?

Pro aktivní ovládání peněz na účtu, jako je například zasílání platebních příkazů, je potřeba mít speciální bankovní SIM kartu, kterou klient získá v prodejnách -Paegas. Na pobočkách bank je poté na tuto kartu nahrán speciální program, umožňující využívat GSM Banking. Výměna běžné SIM karty za bankovní přijde na čtyři sta korun, ale klienti Expandia banky a Union banky mají výměnu zdarma. Pro služby, jako je zasílání zpráv o zůstatku na účtu, je možné využít jakýkoli mobilní telefon bez nutnosti speciální SIM karty.

Jak rychle trvá vyřízení platebního příkazu?

Záleží na bance platícího i na bance, na jejíž účet je peněžní částka posílána. V některých případech jsou při převodu v rámci jedné banky peníze převedeny během několika minut. Když se však peníze převádějí na účet v jiné bance, může převod trvat několik dnů. Převod částky trvá tedy stejně dlouho jako při podání příkazu na pobočce - až na čas, který klient tráví při podání příkazu na pobočce cestou do banky.

Jak lze stornovat příkaz, který byl již klientem odeslán?

Při odeslání například platebního příkazu většinou stačí zatelefonovat na speciální linku, na které je možné oznámit údaje o zadaném příkazu a požádat o storno. Někdy je však zapotřebí v den, kdy byl zadán příkaz, navštívit pobočku banky a tam příkaz stornovat. Je však třeba postupovat rychle, protože někdy se příkaz uskuteční téměř okamžitě. V takovém případě je třeba příkaz zrušit telefonicky (pokud to banka umožňuje), protože při zrušení na přepážce by již mohlo být pozdě.

Jak postupovat v případě, že zadaný příkaz nebyl proveden?

Klient musí vše vyřešit po telefonu s telefonním bankéřem nebo osobně návštěvou pobočky. V případě GSM Bankingu klienti bývají někdy informováni o provedení operace zasláním krátké zprávy. V případě telefonického bankovnictví někdy potvrdí provedení operace telefonní bankéř, případně hlasový automat. Ale někdy nezbývá než ověřit provedení transakce podle výpisu z účtu nebo podle informace o aktuálním zůstatků.


Autor:


Témata: GSM Banking


Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Kdo ušetří díky Dešťovce na splachování, mohl by zaplatit víc na stočném

Sdružení oboru vodovodů a kanalizací ČR (SOVAK) bude doporučovat Státnímu fondu životního prostředí, aby v novém kole dotačního programu Dešťovka v případě...  celý článek

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách
KOMENTÁŘ: Ekonomika je jako strom, do nebe však neroste

Vzestup české ekonomiky je nečekaně vysoký, ale je v tom růstu dost skromnosti, vytrvalosti a poctivosti? Není to jen vzplanutí nad tím, jak stát rozdává...  celý článek

Nájmy některých bytů, které vlastní město budou dražší.
Pražanům nájem ukrojí 70 procent mzdy, v některých krajích „jen“ polovinu

Zhruba čtvrtina Čechů bydlí v pronájmu, ale dostupnost nájemního bydlení se v různých krajích výrazně liší. Z výpočtu MF DNES vyplývá, že zatímco obyvatelé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.