S otevřením nového úseku se uleví nejen lidem v Krásné Studánce i Stráži, ale také v samotném Liberci.
Obchvat pomůže i motoristům cestujícím z Frýdlantského výběžku směrem na Hrádek nad Nisou nebo Českou Lípu. Cesta, která běžně trvá kolem půl hodiny, by se měla zkrátit na polovinu.
Nový obchvat si pochvaluje také dopravní inženýr Libereckého kraje Vlastimil Malý: "Se silnicí, po níž se dosud jezdilo, byly velké problémy. Stalo se tam několik tragických nehod. Museli jsme tam dát omezení."
Podle generálního náměstka ředitele Ředitelství silnic a dálnic Davida Čermáka bude mít nový úsek zásadní vliv na dopravu na Frýdlantsku i dále do Polska. "Většina z těch, co stavbu otevírají, ale nebyla u jejího spuštění," připomněl. Stavba totiž přežila sedm ministrů dopravy.
Silnice těší i starostu Frýdlantu Dana Ramzera. "Je důležitý úsek pro celé Frýdlantsko. Málokdo si totiž uvědomuje, že Frýdlantsko je jediný region v republice, do kterého vede jen jedna státní silnice. To se negativně projevilo například při bleskových povodních v roce 2010, kdy byly některé obce odříznuté od světa," poznamenal.
Otevření čtyřkilometrového úseku sice zrychlí spojení do Frýdlantu i celého výběžku, zásadní zlepšení je ale zatím v nedohlednu. Na silnici z Krásné Studánky do Dětřichova by totiž měl výhledově navázat ještě třetí úsek - obchvat samotného Frýdlantu. Ten je ale teprve v přípravě a rozhodnuto zatím není ani o trase, kudy v budoucnu silnice povede - ve hře je několik variant.
První etapa přeložky silnice 13 na Frýdlant přišla včetně projektové přípravy a výkupu pozemků na 900 milionů korun. "Přes 700 milionů bychom ale měli dostat z evropských fondů," poznamenal ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Tomáš Čoček.