Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Oživení ekonomiky potvrzují i prodejci aut

  9:53aktualizováno  9:53
- Prodeje nových motorových vozidel bývají barometrem ekonomické situace a do jisté míry ukazují i na trendy ve vývoji hospodářství a makroekonomických ukazatelů. Z pohledu prvních čtyř měsíců roku 2000 i prodeje nových vozidel na českém trhu ukazují na určitý pozitivní obrat. S výjimkou užitkových vozidel byl za uplynulé měsíce roku 2000 zatím ve všech ostatních kategoriích zaznamenán vzestup prodejů oproti roku 1999.

Důležitá je i skutečnost, že na kladných výsledcích a růstu prodejů se podíleli i domácí výrobci vozidel. Informace o prodejích poskytlo iDNES Sdružení automobilového průmyslu.

Za leden až duben bylo tuzemskými výrobci a oficiálními dovozci prodáno celkem 49 659 nových osobních automobilů, což je o 12 procent více než ve stejném období roku 1999.

Zatím je to ale o 2 672 vozů (5,11 procenta) méně, než v dosud zatím prodejně nejúspěšnějším roce 1997.

Nejúspěšnějším prodejní značkou byla domácí Škoda Auto, jejíž prodeje v Česku vzrostly oproti stejnému období roku 1999 o 8,51 procenta. Podíl domácího výrobce na českém trhu nových osobních automobilů je za uvedené období mírně pod hranicí 50 procent.

Prodej nových užitkových vozů do 3,5 tuny celkové hmotnosti zaznamenal za hodnocené období další pokles. Zákazníky si našlo 4 530 dodávek a pick-upů, což je o 5 procent méně než za stejné období roku 1999.

Nejprodávanější vozy tohoto segmentu měly značku Škoda Auto (17,5 procenta), následoval Ford (14,5 procenta) a Volkswagen (14,24 procenta).

Meziročně vysoký nárůst o téměř 32 procent zaznamenaly prodeje nákladních vozů včetně tahačů. Za leden až duben 2000 si nové nákladní vozy odvezlo 1 901 dopravců a firem (ve srovnání s loňským rokem o 457 vozů více).

O deset procent více se prodalo i autobusů, celkem jich bylo 215. Jednoznačným leadrem trhu je tuzemská Karosa, která si drží tržní podíl jednaosmdesát procent.

Krásné počasí lákalo k nákupům i milovníky motocyklů, jejich prodej za leden až duben vzrostl o 16 procenta na 3 074 kusů. Nejprodávanější značkou je slovenský Manet Korado, následuje Yamaha a Husquarna.

Po převzetí výroby motocyklů Dandy vzrostl i podíl tuzemské Jawy, která zaujímá sedmé místo mezi 30 značkami. Dalšími českými výrobci jsou Praga a Stella.

Ferrari Modena 360

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Japonský bezdomovec v Tokiu. Ilustrační foto
Podíl zaměstnanců, kteří kvůli malé mzdě žijí v chudobě, vzrostl

V Česku v posledních letech přibývalo lidí, kteří si v práci za celý rok nevydělali dost a spadli pod hranici příjmové chudoby. V roce 2011 se to týkalo zhruba...  celý článek

Vedoucí představitelé Francie, Rakouska, Česka a Slovenska se sešli v...
Lidé si zaslouží stejnou mzdu za stejnou práci, přesvědčoval Sobotka Macrona

Vedoucí představitelé Francie, Rakouska, Česka a Slovenska se na středeční schůzce v Salcburku dohodli, že budou usilovat o dohodu o reformě stávajícího...  celý článek

Od každé z pěti zvolených odrůd chystá vinařství rodiny Vaďurů z Polešovic
Vinaři opouštějí obchodní řetězce, sází na vlastní prodejní cesty

Vinařství se postupně odklánějí od prodeje v supermarketech. Nechtějí pod nátlakem korporací snižovat ceny, ani bojovat v kategorii levných vín s těmi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.