Papírová krabice na boty. Ilustrační foty

Papírová krabice na boty. Ilustrační foty | foto: Profimedia.cz

Puma se vrací k papírovým krabicím na boty, sáčky se neosvědčily

  • 59
Německý výrobce sportovního zboží Puma bude opět prodávat obuv v klasických papírových krabicích. Firma je před čtyřmi lety nahradila umělohmotnými taškami, aby tak byla šetrnější k životnímu prostředí. Tento krok se však nesetkal s příznivým přijetím.

Koncepci označovanou jako "chytrá malá taška" navrhl renomovaný designér Yves Béhar. Boty se do červených tašek na více použití vkládají v jednoduchém rámu z lepenky, což snižuje spotřebu papíru.

Známe aktuální obalové trendy

Výsledky soutěže Obal roku a Design touch si můžete prohlédnout zde.

"Puma uvedla na trh inovativní obalový systém pro obuv. Ten však v obchodě a u našich zákazníků nefungoval," řekl německému listu Wirtschaftswoche šéf podniku Björn Gulden.

Podle mluvčí firmy se tašky s botami ve srovnání s papírovým krabicemi hůře skladují. Navíc je do nich obtížnější dát zpět boty, které si zákazník vyzkoušel. Společnost se proto rozhodla pro návrat ke krabicím, které však budou výhradně z recyklovaného papíru.

Puma je třetím největším výrobcem sportovního oblečení a obuvi na světě za konkurenty Nike a Adidas, za kterými v posledních letech čím dál více zaostávala. Firma se nyní snaží vylepšit si image rozsáhlými investicemi do marketingu a sponzorství.