Pařížská ulice, Praha

Pařížská ulice, Praha | foto: Robert Rambousek, MF DNES

Impérium Bakalových se snaží dostat ze ztráty i luxusní pánskou módou

  • 16
Společnost Luxury Brand Management manželů Bakalových chce naskočit na světový trend rostoucí poptávky po pánské luxusní módě. V sezóně jaro-léto 2017 tak v pražské Pařížské ulici přibude pánský concept store, který představí značky jako Valentino, Balenciaga či Givenchy.

Firma, která provozuje luxusní butiky v centru Prahy, chce rozvíjet trh, který dosud zůstával mimo hlavní pozornost. „Chceme tak zohlednit fakt, že v globálním měřítku je pánská luxusní móda aktuálně nejrychleji rostoucím segmentem, v němž vidíme velký potenciál. Praha si concept store se světovými značkami pánské módy zaslouží,“ uvedl Petr Jindra, ředitel marketingu a PR v Luxury Brand Management (LBM).

Kromě toho obohatí portfolio LBM během podzimu také prestižní francouzský módní dům Saint Laurent. Přibude také tvorba britské návrhářské ikony Vivienne Westwood, která již v Praze představila novou kolekci v rámci finále Elite Model Look.

V polovině října by na Pařížské měla otevřít svůj butik také značka BCBG Max Azria, ta ale do LBM nepatří.

Loňské tržby LBM dosáhly 616 milionů, ztráta však činila 153 milionů korun. Firma se proto některých značek zbavuje. Po třech letech osekávání zbylo LBM 16 butiků, původně se firma starala o 28 obchodů. Místo butiků věnovaných jedné značce teď LBM staví spíš finančně méně náročné „multibrandové“ obchody.

Mapu butiků v Pařížské si prohlédněte v grafice

Česká elita v Pařížské

„V portfoliu zůstává to, co je profitabilní, co má potenciál, co má smysl,“ komentuje to výkonná ředitelka firmy Zuzana Řezníčková. Vzdává se tak například butiků se značkami Boucheron a La Perla umístěných v pražské Široké ulici. Oba přebírá zpět Vladan Hájek, který je se společníkem před pěti lety Bakalovým prodal a umožnil jim tak vstup do Pařížské.

Podobně tomu je s Vertu - poté, co se LBM letos v srpnu rozhodlo zavřít obchod s luxusními mobily, vyjednal si Hájek licenci na jejich distribuci pro jedenáct zemí. Byl to on, kdo Vertu před lety do Pařížské přivedl a chce se starat o zákazníky, kteří dnes tyto mobily v Česku mají.

„LBM bude nadále rozvíjet svou dlouhodobou strategii, zaměřenou na oblast luxusní módy a hodinek. Segmenty šperků a spodního prádla jsou specifické a do naší koncepce nezapadají,“ vysvětlila Řezníčková.

K jistotám v LBM patří švýcarské hodinky Audemars Piguet či hodinky Zenith, které si oblíbili Číňané. U módy se osvědčila Botega Veneta, boduje u asijské klientely, Salvatore Ferragamo a Ermenegildo Zegna.

Pařížská ulice je dnes tuzemskou základnou luxusu všeho druhu, podle Martina Hoška z projektu parizskaulice.cz se ale v budoucnu bude více soustředit na módu. „Nastane čas, kdy se šperkařské domy a hodinářské manufaktury z Pařížské ulice budou stahovat do okolních lokalit - ideální by byla Maiselova ulice - malebné malé prostory by mohly být ideální,“ míní.

, ,