Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


VIDEO: Parní sláva za hranicemi. Do Drážďan míří lokomotivy z celé Evropy

  11:54aktualizováno  11:54
Železniční fanoušci z Česka si mohou o víkendu jen pár kilometrů za hranicemi užít jednu z největších letošních připomínek dob, kdy evropské koleje brázdily parní lokomotivy. Do Drážďan se už po osmé sjíždějí stroje z celé Evropy včetně Česka a Slovenska.

V prostorách železničního muzea v Drážďanech ode dneška do neděle probíhá přehlídka parních lokomotiv a většina strojů vyrazí i na jízdy do okolí saské metropole.

Fotogalerie

Kromě stálých exponátů drážďanského muzea přijelo do Drážďan osm německých historických lokomotiv. Jedna dorazila až z Rumunska, nechybí ani některé muzejní dieselové stroje. Z Česka to je například lokomotiva přezdívaná Hektor, ze Slovenska jela včera přes celé Česko lokomotiva Albatros, v Drážďan je také plzeňská Šlechtična.

Velký sraz parních lokomotiv trvá v Drážďanech do neděle, veškeré detaily o akci jsou na webu akce.

Podobná akce proběhne i v Česku na konci června v ČD Muzeu v Lužné u Rakovníka. Na této akci bývá pravidelně kolem deseti provozuschopných parních lokomotiv.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Uchazeči se do tendru na mýto za 29 miliard mohou hlásit o 10 dní déle

Ministerstvo dopravy posunulo o deset dní na 24. srpna termín, do kterého mohou uchazeči v tendru na provoz elektrického mýta pro období po roce 2019 podávat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.