“Příští rok oslavíme 20. výročí založení firmy a při této příležitosti připravujeme otevření butiku Patek Philippe, který bude sídlit na Pařížské ulici,“ uvedla pro MF DNES majitelka Carollinum Tamara Kotvalová. O tom, že přivede Patek Philippe do Česka, snila několik let, hodinky prodávala spolu s dalšími značkami v jednom ze svých tří obchodů v Pařížské ulici.
Švýcarské hodinářské značce na adrese Pařížská 9 udělá místo jiný butik patřící Carollinu - Montblanc. Ten prodává luxusní psací potřeby, hodinky a šperky. Ještě letos na podzim se přestěhuje do přilehlé Široké ulice. „Rozšíříme sortiment a bude to jeden z prvních obchodů na světě, který představí zcela nový designový koncept,“ říká Kotvalová.
O získání zastoupení Patek Philippe usilovala Kotvalová několik let. „Společnost funguje jako nadace a při výběru zástupce vás testují - jestli jste schopni značku adekvátně v jejich stylu propagovat. Musí z vás vyzařovat nadšení a musíte prokázat, že jste seriozní partner,“ uvedla před dvěma lety v rozhovoru pro MF DNES.
Carollinum provozuje na Pařížské kromě Montblancu také butik Rolex a multibrandový obchod s hodinkami a šperky. Donedávna mělo i módní butik Simple concept store, který nabízel kolekce francouzských značek jako Yves Saint Laurent, Balenciaga či značky Alexander McQueen. Byl ale ztrátový, a proto loni skončil, na jeho místě se usídlil obchod italské značky Moncler, známé pro své lesklé péřové bundy.
Mapu butiků v Pařížské si prohlédněte v grafice |
Kotvalová se teď rozhodla soustředit výhradně na byznys s hodinkami a šperky. Carollinum je s tržbami (2013) 384 milionů korun a ziskem před zdaněním 18,5 milionu druhým největším českým hráčem v Pařížské. Vede společnost Luxury Brand Management patřící manželům Bakalovým. Ta rovněž slibuje letos nový obchod v Pařížské - má jít o módu, ale značku zatím prozradit nechce.
Pokud se velká luxusní značka odhodlá otevřít v Praze celý obchod, ať už napřímo nebo jako franšízu, zpravidla nechce jinam než na Pařížskou. A ulice není nafukovací, najít vhodné místo je téměř nemožné. Monobrandové butiky postupně vytlačují obchody, kde se prodává mix různých luxusních značek. Kdo se nevešel do Pařížské, otvírá v přilehlých ulicích Široká a Maiselově.