Žák ke jmenování Kočicy uvedl, že personální změny jsou v jeho kompetenci a rozhodoval o nich sám, současně ale dodal, že o změnách mluvil i s lídry některých politických stran.
Kočica zatím nemá detailní plány, co chce se ŘSD dělat. "Mým cílem je, aby byly peníze daňových poplatníků do silnic efektivněji využity," řekl Kočica, který dosud působí v několika menších stavebních firmách v Brně. Žádná z nich se ale nezabývá stavbou silnic nebo dálnic. "Nevidím to jako podstatné, je to manažerská funkce," řekl Kočica. Jeho předchůdce neměl ani stavební vzdělání.
Kočica chce podle svých slov dát více pravomocí svým podřízeným a ředitelství personálně stabilizovat. Některé klíčové manažerské posty, například šéf pro výstavbu, jsou totiž několik měsíců neobsazené a jejich agendu řešil předchozí ředitel ŘSD Čermák. Jména nových manažerů má Kočica v hlavě, zatím je však nechce uvést.
Žák při odvolání Čermáka uvedl, že od nového šéfa silnic a dálnic očekává větší tvrdost vůči stavebním firmám. Takový přístup Kočica potvrzuje."Myslím, že stát by měl být tvrdší jak v otázce ceny, tak kvality či trvání stavebních prací," řekl Kočica, kterého hned ráno čekalo jednání kolem problematického úseku dálnice D1 u Velké Bíteše, kde prakticky modernizace stojí.
"Velmi mi imponovalo, jakým způsobem se ministr snaží problémy kolem D1 řešit," uvedl Kočica v narážce na Žákovy mediální výstupy, kdy vyhrožoval stavební firmě kvůli pomalému postupu prací vyhozením ze stavby. Plánuje audit některých smluv, aby zjistil, zda má stát vůbec nějakou šanci být vůči stavařům tvrdší.
Kočica byl členem ODS v Brně, podle svých slov ale už vystoupil. "Nestydím se za to, ale členem už nejsem," řekl. Se Žákem se podle svých slov znají dlouho. Žák ostatně začínal svoji politickou kariéru právě v Brně v Mladých konzervativcích, což je seskupení mladých členů ODS.