Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opravit, či sešrotovat? Dráhy řeší, co s pendolinem z havárie

  14:12aktualizováno  14:12
Středeční nehoda zrušila Českým drahám nejen jednu ze sedmi jednotek Pendolino, ale také marketingovou kampaň na spojení jejich nejrychlejším vlakem do Košic. Státní dopravce se kvůli výpadku jedné soupravy rozhodl pendolina z trasy stáhnout a nasadit jiné klasické soupravy lokomotivy a vagonů.

České dráhy zatím neví, zda poničené pendolino budou opravovat a uvedou zpět do provozu, nebo ho čeká kvůli rozsahu poničení sešrotování. „Poškozená souprava je odtažena do depa v Bohumíně, kde proběhne příslušné vyšetřování, pak bude souprava přesunuta do domovského depa v Praze,“ řekl mluvčí Českých drah (ČD) Petr Štáhlavský. 

Teprve v Praze bude probíhat komisionální prohlídka odborníků a techniků. „Ta zhodnotí celkový stav soupravy po nehodě, rozsah poškození, nutný rozsah oprav a na základě těchto zjištění se rozhodne o dalším osudu soupravy,“ řekl Štáhlavský. Podle něj kvůli tomu jednají i s výrobcem vlaků (Alstom). „Rozhodnutí o budoucnosti jednotky lze očekávat nejdříve v horizontu několika týdnů,“ dodal.

Z fotek z nehody je patrné, že první vůz je značně poničen, a to včetně celého rámu. Dráhy odhadly škodu na víc než 150 milionů korun. Typ pendolina ČD se už nevyrábí, nejblíže mu jsou jednotky Cisalpino jezdící mezi Curychem a Milánem. O jejich nákupu ČD se v minulosti spekulovalo, transakce se však neuskutečnila.

Fotogalerie

ČD potřebují v současném jízdním řádu šest jednotek, jedna souprava je záložní. U té však současně probíhá velká vyvazovací oprava, takže firma má aktuálně jen pět jednotek. Proto se firma nakonec rozhodla zrušit spojení pendolinem do Košic, které zavedla loni v prosinci.

„Jedná se o jednodenní oběh bez provázanosti na další vlaky SC. V případě nahrazení jednotky v jiném oběhu by se nasazení náhradní soupravy projevilo u většího počtu spojů s větším dopadem na cestující,“ řekl Štáhlavský. Na spoj do Košic nasadí vozy, které používá pro vlaky EC do Budapešti a Berlína.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.