Pendolino

Pendolino - Pendolino je znovu na kolejích. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Pendolino opět stálo, dráhy neřekly proč

  • 116
Rychlovlak pendolino opět nedojel do svého cíle. Ranní spoj z Prahy do Ostravy "z provozních důvodů" ukončil svoji cestu už v Pečkách na Kolínsku. Dráhy musely zajistit cestujícím náhradní dopravu. Počátkem roku technické potíže zcela vyřadily pendolina z provozu.

Vlak měl z Prahy odjet krátce před osmou ranní. Už z holešovického nádraží vyjížděl s více než půlhodinovým zpožděním. Jízdu ukončil zhruba po tři čtvrtě hodině v Pečkách na Kolínsku. Tam už zpoždění činilo přes padesát minut.

"Pravděpodobně šlo o provozní záležitost, která občas nastává v rámci intenzivního provozu i u jiných typů dopravy, například u leteckých dopravců," citovala ČTK mluvčího drah Aleše Ondrůje. Vzhledem k zaneprázdnění, které souvisí se čtvrteční půlhodinovou stávkou strojvůdců, neznal ani důvody výluky. - o stávce více zde

Všechny ostatní spoje, na které České dráhy pendolina nasazují, podle něj jezdí bez problémů a jejich provoz je prý dlouhodobě spolehlivý.

Poruchy rychlovlaku veřejnost bedlivě sleduje. Krátce poté, co ho dráhy uvedly do provozu se sebevědomým heslem "Lepší než jste čekali", totiž všechny soupravy nasazené na českých tratích postupně vypověděly službu.

Dráhy donutily výrobce vlaků, italskou společnost Alstom, aby do Česka vyslala své zástupce a ti vadu odstranili. Česká strana se ze začátku tvářila velice nesmlouvavě a ministr dopravy Šimonovský dokonce pohrozil, že rychlovlaky vrátí. - více zde

To se nakonec nestalo. Dráhy ale podle dřívějšího vyjádření Aleše Ondrůje pracují na kalkulaci škod, kterou hodlají výrobci předložit.

Za lednové fiasko se dráhy cestujícím omluvily a zavedly i zlevněné jízdné, které v určité míře platilo do konce února. - více zde

V obnovené premiéře se pendolina na koleje začala vracet 1. února (více zde). Od té doby jezdila bez problémů. Jen koncem února jeden ze sedmi vlaků před plánovanou cestou do Ostravy signalizoval problémy, a ČD tak spoj z preventivních důvodů raději zrušily, připomněla ČTK.

Celkem České dráhy za sedm souprav zaplatily 4,3 miliardy korun.