Slovenskou strelu z kopřivnické Tatry ale na rozdíl od dlouhých souprav pendolina tvořil jediný motorový vůz pro 72 cestujících. S dvouminutovou přestávkou v Brně tak zvládla 397 kilometrů dlouhou trasu za 4 hodiny a 19 minut. O pouhou minutu rychlejší je i vlak EuroCity, který jezdí na trase v současnosti.
Pendolino bude jezdit také dvakrát denně do Vídně a další spoj ukončí jízdu v Břeclavi. Cestující z Prahy se tak moderní soupravou dostanou do Brna čtyřikrát denně za dvě hodiny a dvacet minut.
"To je zcela konkurenceschopná nabídka ve srovnání s automobilovou i autobusovou dopravou - navíc bez jakéhokoli rizika zpoždění vinou dopravní zácpy," uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský v tiskové zprávě.
Praha - Brno 2 hodiny 23 minuty
Praha - Ostrava 3 hodiny 19 minut
Praha - Bratislava 3 hodiny 57 minut
Vídeň - Brno 1 hodina 33 minuty
Bratislava - Brno 1 hodina 28 minut
Brno - Pardubice 1 hodina 26 minut
Autobusové spoje na této lince jezdí zpravidla dvě a půl hodiny. Rychlíky ještě o hodinu déle, na druhé straně vlaky Eurocity jezdí z Prahy do Brna za dvě hodiny a 38 minut. Dráhy na této trase nasadí od prosince pendolina jako vlaky EC a IC.
Pendolinem se od stejného data budou moci cestující dostat i do Ostravy. Se zákaznickou kartou Z vyjde jízda ve druhé třídě na 460 korun. - více zde