Padla další cestovka - Globtour. Čtěte ZDE |
V ruce měla dobrozdání od Globtouru, ve kterém jí a její známé agentura slibovala odškodné ve výši skoro tří tisíc za nepovedený zájezd do Chorvatska.
Příběh paní Svobodové ukazuje, že ke konci Globtouru se už schylovalo delší dobu. "Koupili jsme zájezd už v březnu a dali jim padesátiprocentní zálohu. Mysleli jsme si, že budeme mít jistotu," svěřila se rozzlobená klientka jen pár hodin po vyhlášení krachu.
Na rozdíl od jiných klientů má to štěstí, že na dovolené už byla v červenci a o zážitky ji nikdo nepřipraví. Ale "nejlepší léto", jaké Globtour slibuje v letácích, to nebylo. "Vybrali jsme si apartmány v přízemí, ale ubytovali nás v plesnivých bungalovech. Po zdech lezli pavouci a lednice spíš topila, než chladila," uvádí Svobodová.
Do chorvatské Rovinje jela s třemi dětmi vlastním autem. Když dorazili na místo, místní personál na recepci jim odmítl uvolnit pokoje podle dohody z Prahy. Delegát na místě chyběl, a přestože z Chorvatska přijela už v červenci, reklamaci si vymohla až v pondělí.
Peníze chtěla vybrat v pátek. Dovnitř se sice přes mříže nedostali, ale mobilem se z ulice do pobočky dovolali, uvnitř se totiž ještě úřadovalo: všechny finanční záležitosti prý vyřizuje pojišťovna.
Proces s pojišťovnou bude nyní trvat měsíce, kdy budou uplatňovat nároky i jiní klienti. Paní Svobodová má asi smůlu. "Na takové případy se pojištění proti úpadku nevztahuje," říká Vladimír Pulchart, šéf České podnikatelské pojišťovny, u níž je Globtour pojištěn.