Penny Market úspěšně staví na filozofii diskontu

Řetězec diskontních prodejen Penny Market dosáhl v loňském roce obrat 9,74 miliardy korun, v letošním roce by měl vzrůst o 10 procent. v Česku provozuje v současné době 86 potravinářských obchodů a zaměstnává přes 1.300 osob. "Naše prodejny patří k prodejnám typu "tvrdý diskont" což znamená, že nabízený sortiment je užší, tvoří ho asi 1.100 položek, ale navzdory tomu obsahuje veškeré zboží každodenní spotřeby. Nízkých cen dosahujeme nižším počtem zaměstnanců, kteří zboží nevybalují z palet a distribucí vlastní dopravou z centrálního skladu," vysvětlil filozofii řetězce jeho správní ředitel Pavel Kebísek.

Společnost provozuje centrální sklad o ploše 24.000 metrů čtverečních v Jirnech u Prahy, odkud zboží vlastními nákladními vozy rozváží do jednotlivých prodejen. Zboží do skladu zaváží jednotliví dodavatelé. Jedná se o veškerý sortiment s vyjímkou pečiva.

Rok                 Obrat (v miliardách korun)

1997                 3,11
1998                 7,63
1999                 9,74
2000(odhad)   10,71


Typizované prodejny Penny Market se nachází i v menších městech, kam se velké obchodní domy tolik nesoustřeďují. Do konce roku by mělo vzniknout dalších 8 prodejen právě v takových městech (Lipník nad Bečvou, Polička, Veselí nad Moravou, ...).

Společnost Penny Market je součástí nadnárodního obchodního koncernu REWE. Ten v Česku provozuje ještě prodejny Billa, jejichž rakouskou matku REWE nedávno pohltil.

Celkem spravuje REWE 11.700 obchodů v Německu, Itálii, Francii, Rakousku, Maďarsku a Polsku. Podle obratu se skupina REWE řadí na třetí místo žebříčku českých obchodních společností.