Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Penta chce koupit a zbourat novou halu na Florenci. Chystá megacentrum

  18:35aktualizováno  18:35
Investiční skupina Penta chce koupit a zbourat teprve sedm let starou odbavovací halu autobusového nádraží na pražské Florenci. Jedná se o část projektu Penty na stavbu obchodního a kancelářského centra u Masarykova nádraží s osmi budovami za 6,5 miliardy korun. Firma ČSAD Praha holding, která halu na Florenci vlastní, ale tvrdí, že s ní Penta o ničem nejedná.

Noční „letecký“ vizuál. Pro orientaci: V pravém dolním rohu je ústí ulice V Celnici. Diagonálně protíná pohled severojižní magistrála (Wilsonova ulice) směrem k hlavnímu nádraží v pravém horním rohu. | foto: Penta Investment

Na návrzích podoby centra představených Pentou v květnu již nynější budova haly na Florenci není. Mluvčí Penty Ivo Mravinac nyní E15.cz potvrdil, že skupina chce postavit o kus dál nový terminál pro cestující. Stávající odbavovací hala, postavená za 70 milionů korun, byla přitom otevřena teprve v roce 2009.

Pro první etapu stavby centra již Penta vykoupila pozemky od Českých drah za 235 milionů korun. Část plochy, kterou chce skupina zastavět, ale patří právě ČSAD Praha holding. Na to už při první veřejné prezentaci záměru Penty letos v květnu iDNES.cz upozornil. Od té doby se nic nezměnilo.

Penta uvedla, že s firmou jedná, šéf ČSAD Praha holding Pavel Vráblík to však popřel. Dříve sice podle něj ČSAD nabídku od Penty dostala, ale v současnosti skupina není s ČSAD v kontaktu.

Projekt s ambicemi

„Nechápu, jak někdo může namalovat projekt na cizím. Žádná jednání neprobíhají,“ řekl Vráblík serveru. Spolumajitel Penty Marek Dospiva však už dříve prohlásil, že pokud se pozemek patřící ČSAD nepodaří skupině získat, bude sice o budovu méně, ale celý projekt to neovlivní.

V centru u Masarykova nádraží, připravovaném podle návrhu studia letos zesnulé slavné britské architektky Zahy Hadidové, má vzniknout na 100 000 čtverečních metrů kancelářských ploch, obchodů a dalších prostor. Penta v květnu oznámila, že první fáze by se mohla začít stavět do dvou let.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.