Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Coca-Cola dala lahvím jména, Pepsi zaplaví svět plechovkami se smajlíky

  15:13aktualizováno  15:13
Po Coca-Cole přichází i její hlavní konkurent s masivní kampaní, která stojí na variacích etiket. Ve sto zemích světa se na obalech plechovek Pepsi objeví desítky smajlíků. Kampaň se podobá projektu Coca-Coly, která na sebe před lety upozornila etiketami s křestními jmény.

Své plechovky pojmenované PepsiMojis vypustí Pepsi Cola na zhruba sto světových trhů letos v létě. Kampaň již loni „testovala“ v Rusku, Thajsku a Kanadě.

„Emitikony jsou jazykem dneška, ale nikdo je zatím nepoužíval tak, jako letos Pepsi,“ představil kampaň v New Yorku šéf značky Indra Nooyi. Smajlíků se na obalech objeví asi sedmdesát.

V principu Pepsi Cola nepřichází s ničím novým. Personalizované a variabilní obaly jako součást budování image firem se už objevily několikrát. Nejslavnějším příkladem je Coca-Cola, která v úspěšně kampani s názvem „Share a Coke“ odstartované v roce 2011 ozvláštnila obaly svých nápojů stovkami křestních jmen. Také smajlíky se už v reklamách používaly, ne však v takovém rozsahu.

Kultovní reklama na Coca-Colu Hilltop

Čtěte o slavném spotu Coca-Coly, kde vznikl slogan „It’s the real thing“.

„Měnění etiket je poměrně běžný koncept, ve světě se objevil mnohokrát. V České republice s myšlenkou personalizovat etikety přišlo například pivo Pardál. Jde spíš o to, zda nápad reklamní agentura dokáže nějak nově využít,“ říká Martin Charvát z agentury Konektor. Podle něj je realizace technologicky náročná a drahá.

Podobné reklamy nemají za cíl upozornit na nový produkt, ale hravou formou budovat vztah se zákazníkem.

Kampaň Pepsi Coly cílí na mladé, nechybí tedy digitální verze. Právě pro mladší generace je navíc komunikace s pomocí smajlíků typická, ať už na internetu nebo ve zprávách SMS.

Na některých trzích se objeví v kampani i unikátní emotikony, například pro thajský tradiční kostým. Pro svou odnož kampaně s fotbalovými smajlíky získala Pepsi hráče Realu Madrid Jamese Rodrígueze a hráče Manchesteru United Davida de Gea.

Podle Charváta se Pepsi jako dvojka na trhu dlouhodobě vymezuje vůči dominantní Coca-Cole.

„Pepsi už několik desetiletí reaguje a vymezuje se vůči Coca-Cole. Zajímavé je, že tuto roli neopustila ani ve chvíli, kdy Coca-Colu v prodejích přeskočila a stala se světovou jedničkou,“ dodal kreativní ředitel.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ředitel společnosti Spak Sušice Tomáš Froyda. (16. prosince 2016)
Sušický kečupář Spak nemá dost lidi, některé výrobky škrtne

Zatímco zájem o dresinky klesá, kečupům Spak se daří. Nyní však firma plánuje nabídku zúžit. Důvodem je nedostatek personálu, se kterým se firma potýká.  celý článek

Generální ředitel společnosti Vítkovice Jan Světlík je známý i jako milovník a...
Soud poslal Vítkovice Power Engineering do konkurzu

Společnost Vítkovice Power Engineering půjde do konkurzu. O přeměně z reorganizace rozhodl soud na návrh představenstva firmy. Vyplývá to z usnesení soudu...  celý článek

Společnost Pilous se Škodou Auto přišli na způsob, jak do kontejneru vměstnat 4...
Obalová firma hraje tetris s octavií. Do kamionu se vejdou čtyři

Pravidla ve světě automobilek jsou tvrdá. Přepravní obaly, které vyrábí pražská firma Pilous, musí být ve Škodě Auto nachystané do dvaceti minut od oznámení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.