Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Brambůrky Lay’s šlapou na paty chipsům Bohemia. Pepsi má 20 procent trhu

  18:18aktualizováno  18:18
Společnost PepsiCo, pod kterou vedle nealkoholických nápojů spadá i značka chipsů Lay’s, ovládla 20 procent tuzemského trhu se slanými pochoutkami. S odvoláním na analýzu společnosti Nielsen to uvedl ředitel českého zastoupení Josef Neumann. Musela však nabídnout nižší ceny.
Od loňského června do letošního května utratili Češi za 22,6 tisíc tun slaných pochutin 3,3 miliardy korun.

Od loňského června do letošního května utratili Češi za 22,6 tisíc tun slaných pochutin 3,3 miliardy korun. | foto: Profimedia.cz

Před třemi lety to vypadalo, že světový potravinářský gigant PepsiCo se stáhne z Česka a tuzemské zastoupení prodá někomu z konkurentů. Na českém trhu hrála firma jen nepatrnou roli ve srovnání s tím, na co je mateřská společnost zvyklá ze západních trhů.

Pak však PepsiCo změnila strategii a zahájila vlny masivních investicí. Díky tomu se jí podařilo od začátku roku navýšit tržní podíl v kategorii chipsů, kam spadá i její značka Lay’s, o 46 procent ve srovnáním se stejným obdobím minulého roku. Celá kategorie přitom rostla jen o čtyři procenta.

Pepsi chystá svůj vlastní smartphone. Má mít slušnou výbavu

„S Lay’s sice stále nejsme lídrem trhu, ale dostali jsme se už na dvacet procent,“ uvedl generální ředitel PepsiCo Josef Neumann, podle kterého mají chipsy Lay’s daleko větší potenciál a mohly by dále růst.

Od loňského června do letošního května utratili Češi podle Nielsen za 22,6 tisíc tun slaných pochutin 3,3 miliardy korun. Prodeje však spíše stagnují nebo rostou v řádu jednotek procent, pro zvýšení tržního podílu je tedy nutné ukousnout část trhu konkurenci.

PepsiCo neposílila zadarmo

Podíl lídra českého trhu společnost Intersnack se značkou Bohemia dosahuje podle ČTK přes třicet procent. A podle lidí z branže roste PepsiCo právě na úkor Intersnacku. „Důvodem je však cenová politika,“ uvedl zdroj iDNES.cz.

PepsiCo se tedy podařilo výrazně posílit v segmentu chipsů, bylo to však za cenu snížení cen. To potvrzují i data Nielsen. Více než čtyřicet procent slaných snacků se podle Zuzany Bednářové ze společnosti Nielsen prodá během marketingových a slevových akcí. „To je o pět procent více než v předchozím roce,“ uvedla Bednářová.

Další desítky milionů musela společnost v uplynulých dvou letech investovat do výrobních technologií, partnerství s Fotbalovou asociací či na vratné sklenice pro značku džusů Tropicana.

Vedle chipsů se PepsiCo podařilo posílit i segmentu sycených nápojů, balených vod a džusů. Kromě Pepsi spadají pod společnost také značky Mirinda, Toma či Tropicana. Mateřská společnost však ovládá ještě řadu dalších značek od snacků po mléčné výroby. Podle Neumanna není vyloučeno, že do Česka přijde společnost s další ze značek mateřské firmy.

Jak zužitkovat slupky z brambor? Vyrobte si chipsy:

Autor:


Témata: Bohemia, Pepsi, PepsiCo


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Drahé byty vyhánějí obyvatele Prahy, raději kupují domy za městem

Pořídit si byt v Praze je pro čím dál tím více lidí nereálné, a tak si raději kupují či staví domek za městem. To dokládají i aktuální čísla, podle kterých je...  celý článek

V Horních Chrášťanech na Prachaticku otevřeli minipivovar. Vaří hlavně ležáky,...
Výletníky už tolik netáhnou hrady, zamíří raději do místního pivovaru

V Česku se objevil nový turistický hit. S tím, jak se v zemi neustále zvyšuje počet malých pivovarů, rychle roste i jejich obliba coby hlavního cíle výletu....  celý článek

Aukrorobot.cz
Aukro nefunguje, jak má. Nový systém má díry a péče o klienty je pomalá

Aukro, největší obchodní portál v Česku, změnilo majitele a platformu, na které fungovalo. Pro uživatele to ale nedopadlo dobře. Doposud spokojené prodejce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.