Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


PepsiCo sníží množství cukru v nápojích. Reaguje na kritiku obezity

  14:50aktualizováno  14:50
Společnost PepsiCo se zavázala, že bude rychlejším tempem snižovat obsah cukru ve svých nápojích. Společnost patří s Coca-Colou ke světovým lídrům, které kritici v čele se Světovou zdravotnickou organizací viní z nárůstu obezity. Krom snižování dopadů konzumace sladkých nápojů má být důvodem i ochrana životního prostředí, tvrdí firma.

Do kampaně Souboj chuti od Pepsi se loni v Polsku zapojilo 140 tisíc lidí. | foto: PepsiCo

Newyorská společnost chce do roku 2025 výrazně snížit množství cukru ve dvou třetinách nápojů, které nabízí. Tyto nápoje by tak měly obsahovat sto kalorií nebo méně z přidaného cukru na 355 mililitrů výrobku. Firma tvrdí, že současné plány omezit cukr v nápojích jsou mnohem ambicióznější než v minulých letech.

„Věda šla kupředu,“ řekl agentuře Reuters vedoucí pracovník PepsiCo v oblastech vývoje a vědy Mehmood Khan. Uvedl, že dnes existují nové příchutě, u kterých je zapotřebí méně přidaného cukru. „Nejde jen o sladidla, ale i o přísady v příchutích a o to, jak se s nimi naučíme zacházet,“ dodal.

V posledních letech světové vlády a zdravotní organizace zesílily tlak na společnost PepsiCo a jejího konkurenta Coca-Colu. Viní je ze světového nárůstu obezity a cukrovky. Světová zdravotnická organizace v říjnu doporučila vládám uvalit daň na slazené nápoje s cílem snížit jejich konzumaci a zlepšit zdraví ve světě. Ve Francii a v Mexiku taková daň již existuje. Společnosti, které obchodují se sycenými nápoji, se však dani brání.

Ačkoliv je PepsiCo známá především díky Pepsi, kolové nápoje tvoří pouhých 12 procent z jejích ročních příjmů, které činí 63 miliard dolarů (1,6 bilionu Kč). Sycené nápoje jako Mountain Dew tvoří 25 procent příjmů a zbytek obratu je z vody, ovocných džusů a slaných pochutin.

Společnost také plánuje omezit množství sodíku a nasycených tuků v produktech a efektivněji pracovat s vodou. Pokud budou plány úspěšné, tak PepsiCo do roku 2030 sníží své emise skleníkových plynů o 20 procent.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Blue Man Group. Ilustrační snímek
Cirque du Soleil chce vybubnovat větší slávu. Koupil modré muže za miliony

Populární původem kanadský cirkus Cirque du Soleil posiluje na globální scéně živé zábavy. Pořadatel show, známých ve stovkách světových měst, kupuje slavnou...  celý článek

Noc za 1500 liber. Luxusní apartmány u londýnského Hydeparku se nabízí přes...
Airbnb nabídne i prémiový nocleh, chce konkurovat hotelům

Rychle rostoucí ubytovací portál Airbnb se zaměří i na klienty, kteří si potrpí na větší komfort a dávají přednost luxusním hotelům. Tento týdne začne testovat...  celý článek

Logo General Electric (GE)
Největší americký průmyslový konglomerát GE hlásí výrazný pokles tržeb

Tržby a zisk největšího amerického průmyslového konglomerátu General Electric ve druhém čtvrtletí výrazně klesly. Slabé výsledky vykázala zejména divize...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.