Newyorská společnost chce do roku 2025 výrazně snížit množství cukru ve dvou třetinách nápojů, které nabízí. Tyto nápoje by tak měly obsahovat sto kalorií nebo méně z přidaného cukru na 355 mililitrů výrobku. Firma tvrdí, že současné plány omezit cukr v nápojích jsou mnohem ambicióznější než v minulých letech.
„Věda šla kupředu,“ řekl agentuře Reuters vedoucí pracovník PepsiCo v oblastech vývoje a vědy Mehmood Khan. Uvedl, že dnes existují nové příchutě, u kterých je zapotřebí méně přidaného cukru. „Nejde jen o sladidla, ale i o přísady v příchutích a o to, jak se s nimi naučíme zacházet,“ dodal.
V posledních letech světové vlády a zdravotní organizace zesílily tlak na společnost PepsiCo a jejího konkurenta Coca-Colu. Viní je ze světového nárůstu obezity a cukrovky. Světová zdravotnická organizace v říjnu doporučila vládám uvalit daň na slazené nápoje s cílem snížit jejich konzumaci a zlepšit zdraví ve světě. Ve Francii a v Mexiku taková daň již existuje. Společnosti, které obchodují se sycenými nápoji, se však dani brání.
Ačkoliv je PepsiCo známá především díky Pepsi, kolové nápoje tvoří pouhých 12 procent z jejích ročních příjmů, které činí 63 miliard dolarů (1,6 bilionu Kč). Sycené nápoje jako Mountain Dew tvoří 25 procent příjmů a zbytek obratu je z vody, ovocných džusů a slaných pochutin.
Společnost také plánuje omezit množství sodíku a nasycených tuků v produktech a efektivněji pracovat s vodou. Pokud budou plány úspěšné, tak PepsiCo do roku 2030 sníží své emise skleníkových plynů o 20 procent.