Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pernod Ricard chce podle agentury prodat českou likérku Jan Becher

  19:57aktualizováno  20:16
Francouzský výrobce alkoholických nápojů Pernod Ricard hledá kupce pro svoji českou likérku Jan Becher - Karlovarská Becherovka. Hodnota kontraktu by mohla být až 200 milionů amerických dolarů (téměř čtyři miliardy korun), uvedla agentura Reuters s odvoláním na informované zdroje.

Karlovarská Becherovka | foto: Jan Becher - Karlovarská Becherovka

Mezi zájemci by podle Reuters mohly být Stock Spirits Group, SPI Group a další společnosti, které podnikají ve východní Evropě. Zástupci firem Pernod, Stock Spirits a SPI se ke zprávě odmítli vyjádřit.

Karlovarská Becherovka

Byla založena v roce 1807 rodinou Becherů jako rodinný podnik. Roku 1922  byla zaregistrovaná jako ochranná známka. Status akciové společnosti má od roku 1994. V roce 2001 byl dokončen proces privatizace a společnost přešla do vlastnictví francouzské skupiny Pernod Ricard- druhého největšího výrobce alkoholických nápojů na světě.

Hlavní činností je výroba a prodej alkoholických a nealkoholických nápojů. Kromě hlavní značky, bylinného likéru Becherovka, v Karlových Varech vyrábí také likéry Lemond, Cordial a Aperitiv KV 14 (zhruba 80 procent výroby připadá na Becherovku). Becherovka vyrábí přes sedm milionů litrů likéru ročně. Vyváží celkem do 38 zemí.

"Skupina Pernod Ricard se v rámci svých komunikačních pravidel nevyjadřuje ke spekulacím a dohadům," uvedl na dotaz Francois Camber, marketingový a exportní ředitel společnosti Jan Becher - Karlovarská Becherovka.

Pernod Ricard je druhým největším výrobcem alkoholických nápojů na světě. Podle jednoho ze zdrojů Pernod minulý týden poslal možným zájemcům dohodu o mlčenlivosti. Podle dalšího ze zdrojů první kolo nabídek má začít tento pátek.

Společnosti Pernod Ricard klesl za šest měsíců fiskálního roku zisk o dvě procenta na 839 milionů eur (23 miliard korun). Firmu poškodilo její silné napojení na Čínu, kde zásah vlády proti okázalému utrácení čínských státních úředníků výrazně snížil poptávku po koňaku. Slabý je však i výkon v Evropě. Mezi značky firmy patří koňak Martell, šampaňské Mumm či vodka Absolut.

JBKB ve fiskálním roce 2012/2013 skončila se ziskem před zdaněním 171 milionů korun. Proti předchozímu roku to byl pokles o 80 milionů. Nižší zisk byl důsledkem hlavně prohibice vyvolané v Česku v září 2012 sérií otrav; omezení prodeje alkoholu přišlo firmu zhruba na 100 milionů korun.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.