Zatímco marlbora v klasické krabičce stojí 70 korun, za stejnou značku v měkkém obalu kuřáci zaplatí jen 66 Kč. Podle informace na přebalu jde o zaváděcí cenu.
Proč firma zabalila svou prémiovou značku do nového hávu, který je typický spíše pro levnější cigarety, nezdůvodnila.
"Philip Morris ČR prodává cigarety Marlboro v měkkém obalu v ČR od září 2007," vzkázala pouze ředitelka oddělení vnějších vztahů Petra Dobešová. Další informace jsou podle ní součástí obchodní strategie a firma je nezveřejňuje.
Boj proti rostoucím cenám?
Podle konkurence k tomuto jednání Philip Morris vede snaha udržet zákazníky. Ti totiž kvůli rostoucím cenám kuřiva volí levnější značky.
"Někteří spotřebitelé přecházejí k levnějším značkám, ostatní k pašovanému zboží a nejmenší část přestává kouřit nebo redukuje spotřebu," uvedl šéf ekonomických věcí společnosti Imperial Tobacco v Londýně Richard Vavřík.
Tyto trendy se podle jeho slov projevují u všech značek. Nejvíce však u drahých, protože spotřebitelé přecházejí na levnější alternativy, které mají obdobný image, ale nižší cenu.
"Uvedením měkkého balení na trh se sníží cenový rozdíl k ostatním značkám a poskytne alternativu spotřebitelům, kteří by jinak z cenových důvodů odešli," dodal.
Společnost Philip Morris je největším výrobcem cigaret v Česku. Firmě zde patří přibližně sedmapadesát procent trhu.
Druhá příčka patří společnosti British American Tobacco (BAT), která vyrábí například značky Lucky Strike nebo Pall Mall. Trojkou na českém trhu je Imperial Tobacco, vyrábějící značky Davidoff nebo West.