Pití piva se přesouvá z obýváků do hospod

  • 42
Zajít na "jedno" do oblíbené hospůdky láká Čechy stále víc, než si otevřít láhev vychlazeného piva doma. Zatímco ještě před šesti lety připadalo na pivo v lahvích či plechovkách 55 procent všech prodejů, nyní je to už jen 45 procent.

Úměrně tomu naopak stoupl podíl točeného piva. Toho se loni prodalo zhruba 8,75 milionu hektolitrů.

Podle Radka Arnošt z marketingu Pražských pivovarů to souvisí hlavně se změnou životního stylu. Spotřeba piva doma je hodně zvyková a má podobu popíjení k večeři a poté večer u televize.

Lidé ale nyní tráví více času v práci a poté se chtějí bavit někde venku, k čemuž mají větší možnosti než dříve.

Druhým základním faktorem je pak růst počtu hospod i jejich kvality. V současnosti je tuzemsku kolem 33 tisíc restaurací, což je asi dvakrát víc než před deseti lety.

Také nabídka se rozšířila od klasických náleven až po restaurace s kulečníkem, bowlingem a dalšími možnostmi zábavy. Na růstu úrovně hospod a zlepšování kultury pití piva se pak podílí pivovarské společnosti budováním značkových provozoven a osvětou.

"Hospody se prostě stávají dostupnějším a příjemnějším místem trávení volného času, a to pro širší okruh lidí," soudí Arnošt.

Loni se v tuzemsku prodalo asi 16,2 milionu hektolitrů piva. Domácí pivovary přitom vyrobily 18,18 milionu hektolitrů.