Ačkoli byl tvůrce ujištěn, že akvárium požadovanou zátěž vydrží, prasklo, když bylo z poloviny napuštěné.
"Bylo to docela riskantní, protože akvárium je opravdu tenké. Navíc se všechno muselo dobře zorganizovat během jednoho dne, kdy jsme chtěli akvárium postupně napouštět. Byl to totální experiment. V životě jsem neslyšel, že by někdo něco podobného dělal. Věděl jsem, že to také může skončit fiaskem," nezastírá fotograf.
"Je to jediná zakázka, kterou letos dělám. Jinak pracuji na volných věcech. I když, tohle je také volnější, protože jsem dostal důvěru i svobodu v pojetí," vysvětluje Tono Stano.
Na začátku všeho byla vize, která vycházela z inspirace jasně žluté barvy tradičního českého moku a představy hry se světlem a stíny. Výsledkem měl být lehce surrealistický, abstraktní obraz se siluetami nahých tanečníků. Za tím účelem byla například před akváriem zavěšena houpačka, na které se mohli houpat. Nad akváriem byla postavena rampa, odkud se nalévalo pivo.
"Na základě zkoušek s malým akváriem jsem předělal své návrhy. Když jednou napustíme pivo, tak je to konečná, protože by se to velice špatně čistilo," poukazoval ještě před focením Tono Stano na úskalí experimentu. Záměrem bylo během fotografování pivo postupně do akvária napouštět. Na výsledné sérii však měl být příběh piva opačný mělo postupně ubývat.
"Titulní strana měla začít tím, že lidé jsou v nějakém muzeu nebo galerii. Postupně, jak bude pivo záhadně mizet, se měli sami stát součástí scény a utvářet, co se bude dít," objasňoval svůj záměr Tono Stano před začátkem focení.
"Jak je to celé focené obráceně, musím nejdůležitější a nejdynamičtější věc nafotit na začátku. Čím míň piva, tím větší energie v tom je," říká tvůrce odvážného projektu, v kterém chtěl navodit lehkost, hravost a radost. Kromě této myšlenky se chtěl fotograf zaměřit i na detaily a tvary, vytvořené pomocí lidských rukou či těl ve chvíli, kdy mělo být akvárium naplněno až po okraj.
Fotografování probíhalo bez problémů až do chvíle, kdy akvárium, napuštěné něco přes polovinu, prasklo. "Nevím, jestli budeme ochotni to zkoušet znovu. Měli jsme garantováno, že to vydrží. V ateliéru máme na podlaze tři sta litrů piva," podotýká fotograf. "Dopadlo to ještě výborně, že se nikomu nic nestalo."
Teprve nafocený materiál, který je nejdříve potřeba zpracovat, ukáže, zda-li bude možné kalendář zrealizovat.