"Byla to opravdu náročná akce. Ale teď lze říci, že ze silnice mezi Losinou u Plzně a hranicí kraje u Kasejovic zmizely všechny silně poškozené úseky," uvedl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Zdeněk Kuťák.
"Projekt opravy hlavního tahu z Plzně do jižních Čech pochází z roku 2000, ale musely se sehnat všechny potřebné finance a to samozřejmě nějaký čas trvalo. Do zahájení samotných oprav v loňském roce proto přibyly některé další úseky, se kterými původní projekt nepočítal," vysvětlil Kuťák.
Náklady na opravu tak nakonec vzrostly z původně plánovaných 244 milionů korun na 303,7 milionů korun
Co všechno najdou na cestě motoristé nového? Na částech silnice leží nový povrch, opraveno je pět mostů, šestadvacet propustí, teď cestáři dokončují v řadě míst výměnu svodidel, úpravu krajnic a obnovu vodorovného dopravního značení.
"Teď by mělo být v silách silničářů udržet dobrý stav silnice jen za pomoci průběžných oprav starších úseků," říká Zdeněk Kuťák.
Celkem prošlo opravou či rekonstrukcí několik částí. Směrem od Plzně mohou řidiči využívat v nové podobě úseky od hranice okresu Plzeň-město k Losiné, od Losiné k Seči, od Chocenic k Nepomuku, od Třebčického mostu k Životicím, část u motorestu Agro před kasejovicemi, samotný průtah obcí Kasejovice a část od Kasejovic k hranici jihočeského okresu Strakonice.