Druhé místo obsadil pivovar Rambousek a na třetí příčce se usadil pivní tácek pivovaru Chodovar. Soutěž uspořádal server, jehož provozovatelé i návštěvníci se zabývají sbíráním pivních tácků. - více zde
Na lícové straně vítězného tácku je "zelený pivní šmejd". Postavička znázorňuje škodlivé bakterie a kvasinky, které se mohou dostat do piva z nečištěných pivních trubek. Rubová strana tácku upozorňuje na nutnost trubky čistit.
"Porota ocenila vysokou informační hodnotu tácku," prohlásil na adresu výherce Michal Palan ze sběratelského serveru. Palan míní, že pivní tácky mohou být nejen podložkou pod sklenici či dekoračním předmětem, ale mohou plnit také důležitou komunikační roli mezi výrobcem a zákazníkem.
Právě vítězný tácek je typickou ukázkou snahy pivovarníků oslovit své zákazníky. Kampaně mohou mít soutěžní nebo osvětový charakter. Soutěžní akce mají za sebou snad všechny větší pivovary. Výraznou informační akci volil v poslední době jako propagační kampaň například Budvar.
PIVO, DESTILÁTY, VÍNO, KOKTEJLY na napoje.idnes.cz |
Akce nazvaná Sejmi svého šmejda má ukázat, jak se hospodští podepisují na kvalitě servírovaného piva.
"Jen na hostinských záleží, zda každý týden provádějí sanitaci a nabízejí tak hostům pivo ve stejné kvalitě, v jaké opouští pivovar," uvedl Bořivoj Bartoněk, manažer operativního marketingu Plzeňského Prazdroje. - více zde
Originální podtácek pochází z dílny agentury Cvetler&Pořízek, která je autorem i plzeňské kampaně pojmenované Čistá trubka.
Pivní tácek Zelený šmejd |