Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Pivovar Bernard zvýšil zisk o třetinu, pomohlo mu nealko

  11:21aktualizováno  11:21
Rodinnému pivovaru Bernard loni meziročně vzrostl zisk o 11 milionů na 46 milionů korun. Jeho výdělek je tak o třetinu vyšší než v roce 2009. Tržby za pivo přitom firmě klesly o čtyři miliony na 356 milionů korun.

Spolumajitel humpoleckého pivovaru Stanislav Bernard. | foto: Jiří ŠvorcXman.cz

Podle majitele pivovaru Stanislava Bernarda se podařilo zvýšit zisk především investicemi do úspory energií. "Investovali jsme například do úspory energií na varně, která spotřebuje až 15 procent energií pivovaru, což jsou miliony korun," uvedl.

Firmě se navíc podařilo ušetřit díky efektivnějšímu obchodnímu IT systému a nízké ceně sladu. Ta měla ovšem negativní dopad na hospodářský výsledek sladoven v Rajhradě u Brna, které rovněž patří pod značku Bernard.

"Navíc pravidelně vyhodnocujeme prodejní kanály, ať už jsou to supermarkety, hypermarkety nebo naše značkové prodejny," dodal Bernard. Podle něj ukončila firma spolupráci s jedním z obchodních řetězců, na jehož nevýhodné podmínky nebyl ochoten pivovar přistoupit.

Bernard vyvezl víc piva, hlavně na Slovensko

Pivovar už dřív oznámil, že v loňském roce mírně zvýšil rekordní výstav z roku 2009. Uvařil přes 204 tisíc hektolitrů piva, což bylo o necelých 100 hektolitrů meziročně více.

Podniku se v meziročním porovnání podařilo o procento zvýšit export, vzrostla i produkce nealkoholických piv a nápojů. V zahraničí loni Bernard prodal kolem 15 procent produkce, největší část exportu mířila na Slovensko.

Letošní rok by podle Bernarda mohl být pro pivovarnictví lepší než ten minulý, kdy následkem špatného počasí trh poklesl o dvanáct procent.

V nejbližší době by měly na trh přijít také alkoholické verze současných nealkoholických ovocných nápojů Švestka a Višeň. "Už je vyvíjíme a jsme hodně daleko. V řádu měsíců budeme mít alkoholické verze ovocných piv," řekl Bernard. Prozradil, že vývojáři experimentují také s pivy s výtažky různých bylin, které by měly mít afrodiziatické účinky.

Bernard zároveň plánuje rozšířit síť vlastních prodejen, nyní jich provozuje osm. "Zatím tvoříme know how, až ho vytvoříme, tak jsem připraveni pokrýt našimi značkovými prodejnami republiku, abychom nebyli závislí jenom na supermarketech, Protože ta jednání s nimi jsou taková, jaká jsou," dodal Bernard.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Majitel značky Favorit Richard Galovič.
Favorit má nového investora. Získal 70 milionů na vstup do zahraničí

Společnost Favorit Czechoslovakia, která se od roku 2011 snaží oprášit slávu luxusních jízdních kol, získala nového investora. Společnost C2H internetového...  celý článek

Obal kořenící směsi Kucharek je nápadně podobný obalu známější Podravky.
Podravka získá od polského plagiátu Kucharek 200 tisíc, rozhodl soud

Potravinářská společnost Podravka získala 200 tisíc korun jako zadostiučinění za nutnost domáhat se svých práv soudní cestou proti firmě Pěkný - Unimex z...  celý článek

Společnost Pilous se Škodou Auto přišli na způsob, jak do kontejneru vměstnat 4...
Obalová firma hraje tetris s octavií. Do kamionu se vejdou čtyři

Pravidla ve světě automobilek jsou tvrdá. Přepravní obaly, které vyrábí pražská firma Pilous, musí být ve Škodě Auto nachystané do dvaceti minut od oznámení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.