Příčina Heinekenovy smrti nebyla oznámena stejně jako datum jeho pohřbu, který se bude konat jen v soukromém kruhu. Jeho zdraví podlomila už loni v dubnu mozková mrtvice.
Do podniku, jenž založil v roce 1864 jeho dědeček Gerard Adrian Heineken, nastoupil osmnáctiletý Freddy uprostřed druhé světové války, v roce 1942. Zkušenosti pak po válce sbíral jako prodejce u jednoho z amerických distributorů Heinekenu.
Během svého dvouletého amerického pobytu studoval Alfred Heineken marketingové a reklamní techniky, které po návratu promítl do nové image rodinného piva. Tradiční zelená láhev a logo s červenou hvězdou patří dodnes k základním poznávacím znakům Heinekenu.
"Kdybych nevařil pivo, určitě bych pracoval v reklamě," říkal o sobě Freddy Heineken. Jeho strategie se osvědčila, Heineken se postupně vypracoval na pozici světové trojky, hned za Anheuser-Bush a Interbrew. V první polovině roku 2001 měl podnik celosvětově obrat 4,449 miliard euro.
Úspěch vynesl vnuka zakladatele pivovaru na vedoucí místa. Od roku 1971 do roku 1989 stál Freddy Heineken v čele předsednictva koncernu a byl jeho prezidentem. V listopadu 2001 se z vedení pivovarnického holdingu stáhl, protože - jak se vyjádřil - "78 let je krásný věk k odchodu na odpočinek".
Rozvoj firmy přinesl Alfredu Heinekenovi i značné bohatství. S jměním odhadovaným na 3,6 miliardy dolarů byl nebohatším Holanďanem, což z něj ovšem činilo i cíl vyděračů.
Po únosu v roce 1983, který po třítýdenním věznění bez úhony přečkal, se stáhl do ústraní, rozhovory poskytoval jen výjimečně a pečlivě si střežil své soukromí.
Podíl 50,005 akcií Heineken Holding by měla převzít jeho dcera Charlene de Carvalho.