Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Pivovary vymýšlí, jak odlákat ženy od levného vína k pivu

  4:00aktualizováno  4:00
Tuzemské pivovary chtějí přesvědčit ženy, že pití piva není jen záležitostí mužů. Pokusí se je odlákat například od levného vína či míchaných nápojů. Chystají proto pro ně například nová speciální piva i balení.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Podle Vladimíra Balacha, výkonného ředitele Českomoravského svazu pivovarů a sladoven, jsou ženy pro celý pivovarnický průmysl ženy příležitostí, jak zvýšit odbyt i zlepšit dál pivní kulturu.

„Nezbývá moc skupin zákazníků, které je ještě možné oslovit. Pivo je moderní nápoj, jeho image se lepší. Už zdaleka neplatí, že to je jen nápoj pijanů,“ říká Balach. Podle něj i průzkumy, které pravidelně provádí ve spolupráci se Sociologickým ústavem Akademie věd, ukazují čím dál větší příklon žen k pití piva.

„Všechny reklamy jsou o tom, jak muži pijí pivo, ale na ženy zapomínáme. Přitom podle průzkumů si 70 procent žen alespoň jedno pivo dá. Je to zajímavá cílová skupina, s kterou jsme vůbec nepracovali,“ říká marketingový ředitel Plzeňského Prazdroj Grant McKenzie.

Pivovary vymýšlí nová piva s příchutěmi

Ženy mají být pro pivovary na stagnujícím trhu jednou z možností, jak zvýšit prodeje. Pivovary vymýšlí například nová piva s příchutěmi. „Na ženy míříme dlouhodobě. Ať už našimi speciálními druhy piva, tak i reklamou,“ říká šéf pivovaru Bernard Stanislav Bernard. 

Plzeňský Prazdroj si pochvaluje například zkušenost se zavedením cideru na český trh, se kterým míří hlavně na ženy. McKenzie vidí hlavní příležitost oslovit ženy, které dávají přednost levnému vínu či míchaným nápojům. Podle něj například vinaři měli v minulosti pro ženy mnohem lepší marketing. 

„I proto musíme přicházet s novinkami, jako je cider či ochucená piva. Ta mají u žen velký úspěch,“ dodal McKenzie.Podle něj je nutné rozšířit nabídku jak nabídku chutí, tak i podle objemu alkoholu či velikosti balení. „Chceme jak sladší piva, tak i ještě více hořké. Neplatí, že ženy chtějí vždy jen sladké pití,“ dodal McKenzie. 

Cestou jsou podle pivovarníků i restaurace bez cigaretového kouře. „Zdá se, že ženy by více navštěvovaly nekuřácké restaurace. Proto naše nové projekty v gastronomii jsou výhradně nekuřácké,“ říká šéf Pivovaru Svijany Tomáš Kučera.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pepa.cz přišel o doménu. Uvnitř firmy vřou mocenské boje, nově slevový portál...
Majitelé válčí o slevový portál. Mluví o vyvádění milionů na bílého koně

Slevový portál Pepa s ročním obratem 300 milionů korun hasí vážné problémy. Kvůli neshodám s jedním z jednatelů přišel o doménu a tím i o značku. Spolumajitel...  celý článek

True Gault
Aplikace vytvoří pomocí skenu nohou dokonale padnoucí lodičky

Dámské boty na podpatcích už nemusí být nepohodlné. Newyorský start-up True Gault představil vůbec první aplikaci pro iPhone, která naskenuje nohy a vytvoří...  celý článek

Majitel značky Favorit Richard Galovič.
Favorit má nového investora. Získal 70 milionů na vstup do zahraničí

Společnost Favorit Czechoslovakia, která se od roku 2011 snaží oprášit slávu luxusních jízdních kol, získala nového investora. Společnost C2H internetového...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.