Ilustrační foto. | foto: Switzerland Tourism

Chladnější počasí žízeň nezahnalo. Piva se letos pije víc, radlery mizí

  • 47
Přímá úměra čím teplejší počasí, tím větší spotřeba piva, zjevně na českém trhu neplatí. Po loňském rekordně teplém roce letos pivovary i přes chladnější počasí hlásí ještě lepší prodeje.

Vyplývá to z údajů Českého svazu pivovarů a sladoven (ČSPS), podle kterých se výstav pivovarů meziročně za prvních osm měsíců zvýšil o tři procenta.

„Výsledky za hlavní sezónu ukazují, že obliba českého piva roste jak ve světě, tak doma. To nás samozřejmě těší, protože to jenom dosvědčuje, jak je české pivo unikátní,“ říká předseda Českého svazu pivovarů a sladoven František Šámal.

Prodeje piva na trhu s nejvyšší spotřebou na hlavu na světě rostly pomaleji (+2%) než na export. Pivovarům roste zahraniční odbyt i díky slabé koruně, za prvních osm měsíců stoupl odbyt v cizině o šest procent.

Plechovky jdou na odbyt

Letošní rok pokračuje zatím v nastaveném trendu minulého roku: výrazně roste spotřeba plechovkových piv, naopak klesá prodej sudového piva. Plechovky letos rostou o osmnáct procent, stále jde ale v celkovém objemu ještě o relativně nízký podíl.

Vyšší produkci piva v letošním roce ČSPS eviduje u ležáků. „Osmiprocentní nárůst ležáků na tuzemském trhu potvrzuje, že tento pozitivní trend, který začal v roce 2007, nadále pokračuje a vzrůstá obliba ležáků na úkor výčepních piv,“ dodal Šámal.

Zajímavý je i letošní nárůst nealkoholického piva, meziročně stouply prodeje o šest procent. Naopak obliba tzv. radlerů, tedy piv smíchaných s ovocnou šťávou po letech boomu stále klesá, letos téměř o pětinu.

Pád prodejů sudového piva trvá už šest let od zvýšení spotřební daně. Pivovary se proto snaží vymýšlet způsoby, jak lidi více natáhnout do hospod a restaurací, nabízí tam například speciály, které nejsou dostupné v obchodech. Poklesu tím však nezabránily: sudové pivo je totiž stále výrazně dražší než lahvové.

Podívejte se na výrobu piva:

15. září 2016