Zbyněk Kovář po osmi letech odchází z postu ředitele Pivovarů Staropramen....

Zbyněk Kovář po osmi letech odchází z postu ředitele Pivovarů Staropramen. Celkem ve firmě strávil 16 let. | foto: Pivovary Staropramen

Pivovary Staropramen mění šéfa. Kovář po osmi letech odchází

  • 4
Od druhého největšího hráče na tuzemském trhu s pivem odchází dlouholetý manažer Zbyněk Kovář. Jeho nástupce Pivovary Staropramen oznámí příští týden. Kovář provedl pivovary ekonomickou krizí. Je také spojován s nástupem módní vlny takzvaných ovocných pivních mixů.

„Jde o plánovaný odchod, jehož hlavní motivací bylo uplatnit zkušenosti, které nabyl během řízení společnosti, v rámci mateřské skupiny Molson Coors na jiném trhu. Jeho nástupcem, který na pozici začne působit od 1. dubna, je opět Čech, zkušený manažer s praxí s řízením pivovarů. Jeho jméno oznámíme počátkem příštího týdne,“ uvedl mluvčí Pivovarů Staropramen Pavel Barvík.

Dvaačtyřicetiletý manažer působil v druhé největší pivovarnické skupině v tuzemsku celkem šestnáct let, z toho polovinu času na pozici ředitele. Během jeho šéfování společnost prošla změnou tří vlastníků od společnosti Anheuser-Busch Inbev až po dnešní Molson Coors.

Kovářovo působení v čele firmy spadá se kryje s dobou, kdy pivovary hledají různé pivní a jiné alternativy ke klasickému prodeji piva. Výrobce trápí zejména klesající návštěvnost restaurací a hospod a s tím spojený pokles odbytu sudového piva. Za jeho éry Staropramen přišel s novou kategorií ovocných pivních mixů. „Tato kategorie pomohla celému pivnímu trhu v období poklesu navýšit objemy prodeje v řádu stovek tisíc hektolitrů,“ dodal Barvík.

Od konce roku 2014 také dvojka na trhu rozjíždí nový koncept „Naše hospoda“, který je poněkud lidovější než síť Potrefená Husa (více o novém konceptu Naše hospoda čtěte zde).

V poslední době se Staropramen mediálně připomněl také spoluprací s Kellnerovou O2, která nabízí hospodským slevy na televizní kanály, pokud budou čepovat Staropramen. O2 získala exkluzivní vysílací práva na veřejnou produkci Ligy mistrů, fotbal přitom patří pro majitele restaurací k velkým tahákům (více čtěte zde).

Prodeje Staropramenu loni mírně klesly

Společnosti Pivovary Staropramen loni o 40 tisíc hektolitrů klesly prodeje piva a nápojů na 3,12 milionu hektolitrů. Export firmě vzrostl o sedm procent na více než 600 tisíc hektolitrů. Zahraniční prodeje nejvíc rostly na Slovensku, v Británii a Německu.

„Za dalším nárůstem exportu Staropramenu stojí správně zvolená marketingová strategie spolu s posílením role značky v portfoliu mateřské společnosti Molson Coors,“ informoval mluvčí společnosti Pavel Barvík. Staropramen je součástí této severoamerické skupiny od roku 2012. Tehdy jej odkoupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev.

Podle Barvíka se stále více prodávají částečně zkvašené mošty. Společnost loni začala nabízet jejich dvě nové příchutě pod značkou Carling. Firmě také stoupají prodeje nápojů v plechovkách. Loni firma investovala do stáčecí plechovkové linky na pražském Smíchově více než 100 milionů korun. „Výsledkem investic do podpory plechovek je meziroční růst jejich prodejů o téměř 20 procent,“ uvádí firma. Převzala také distribuci prémiového mexického ležáku Corona.

Pivovary Staropramen předloni prodělaly 2,32 miliardy korun. Důvodem byly podle výroční zprávy umístěné ve Sbírce listin účetní odpisy, provozní výsledek činil kladných 2,25 miliardy korun. Skupina v roce 2014 za pivo v Česku utržila téměř 3,1 miliardy korun, v zahraničí přes 4,2 miliardy. Celkové konsolidované tržby byly předloni 7,94 miliardy korun.

,