Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do ČR míří americké pizzerie. Vábí na tajnou omáčku a domácí mozzarellu

  14:07aktualizováno  14:07
Vstup na český trh chystá další americký restaurační řetězec, a to pizzerie Grimaldi’s. Populární podnik s šedesátiletou tradicí zde hledá partnera, který by na počátku otevřel alespoň dvě restaurace. Pizzerie je proslulá tajným receptem na omáčku či domácí mozzarellou.

Americká síť pizzerií Grimaldi's Pizzeria chce vstoupit do Česka. | foto: Profit system

Americkou restauraci ve střední Evropě zastupuje společnost Edwards Global Services (EGS). Ta razí cestu i dalším fastfoodovým konceptům, jako je Dairy Queen nebo franšízová síť kaváren PJ’s Coffee.

EGS by ráda pizzerie Grimaldi’s otevřela také v dalších zemích střední Evropy. V Česku hledá silného partnera s výbornou znalostí lokálního trhu. O tom svědčí i požadavky. Investice na otevření prvních dvou restaurantů odhaduje na 1,5 až 3 miliony dolarů (v přepočtu 36 až 72 milionů korun).

Grimaldi’s pizza

Restaurační síť založil Ital Patsy Grimaldi, který se pizzu naučil připravovat v deseti letech v roce 1941 od svého strýce Patsyho Lancieriho v jeho podniku v italské části newyorského Harlemu. Dnes vede jednu z nejoblíbenějších pizzerií v desetimilionové metropoli. Televize Food Network podnik zařadila mezi pět nejlepších pizzerií v USA.

V New Yorku jsou čtyři pizzerie Grimaldi’s, dvě další jsou v New Jersey. Nejrozsáhlejší síť restaurantů spravují příbuzní Patsyho Grimaldiho v mnoha státech USA, mimo jiné na Floridě, Kalifornii, Arizoně či Coloradu.

Nabídka licence platí i pro firmy z oblastí realit, developerských společností nebo vývojářů a provozovatelů nákupních center a maloobchodů. Nepůjde však o takzvanou master franšízu, kterou by mohl partner poskytovat dál, ale o jakési exkluzivní partnerství.

Síť restaurací založil americký Ital Patsy Grimaldi v polovině 20. století, dnes má v USA desítky podniků. Zakládají si na čerstvých surovinách, tajné receptuře na pizza omáčku, ručně vyráběné mozzarelle nebo podomácku hněteným těstem na pizzu pečenou netradičně v cihlové peci na uhlí.

„Zvláštností pizzerie Grimaldi’s je provádění chemické analýzy minerálních látek a přesného složení vody tak, aby byla zajištěna stejná chuť i kvalita těsta v pizzeriích po celém světě,“ uvedla Lenka Nováková z portálu franchising.cz.

Na českém trhu působí několik menších řetězců pizzerií, například Grosseto (5 poboček) či Di Carlo (4), které se zaměřují zejména na pražský trh. Největší sítí pizzerií je Colosseum s dvanácti restauracemi, které loni obsloužily 1,2 milionu lidí.

Fotogalerie

Podle provozního ředitele sítě Colosseum Jane Šimiceho místo pro další pizzerie na trhu je, ale spíše v hlavním městě. „Sami působíme i mimo Prahu, ale konkurence většinou ne. Například v Ostravě, která není malá, máme jednu provozovnu, ale nedokážu si představit, že by se tady otevřela druhá. Dvě by podle mě nepřežily,“ řekl iDNES.cz Šimice.

Ještě méně jistá je podle něj situace třeba v Brně či Plzni. „Je tam velký patriotismus a přijet tam z Prahy a podnikat je téměř předurčení k záhubě,“ myslí si.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.