Ve svém blogu na iDNES.cz na to upozornila poslankyně Evropského parlamentu Zuzana Roithová.
Logo pro čínské zboží znamená „China Export“. Na rozdíl ale značky C E, které má zaručit, že zboží bude kvalitní a bezpečné, logo CE nic takového nezaručuje, říká ve svém blogu Zuzana Roithová.
„Jde docela o drzý způsob, jak mást evropské spotřebitele,“ říká Roithová ve videopříspěvku.
O zneužívání evropské značky C E se začalo v Evropském parlamentu mluvit hlavně poté, co americká firma Mattel třikrát stáhla z trhu své výrobky, vyrobené v Číně, coby nebezpečné.
Nakupujte tam, kde tomu věříte
O problému ví i mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů Ivana Picková. „To není žádná nová věc, spíš se teď stává masovější, takže spíš jde o to, aby spotřebitelé nakupovali v obchodech, které mají ověřené, a zboží těch výrobců, u kterých mají jistotu, že to bude v pořádku,“ řekl iDNES.cz mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů Ivana Picková.
Roithová navíc ve videopříspěvku uvedla, že evropská značka ani není registrována. „A je vůbec otázkou, jak se budeme moci té čínské značce na evropském trhu bránit,“ uvedla Roithová s tím, že zasílá interpelaci na Evropskou komisi.
Picková přiznává, že se jedná o plagiát. „To je jediné, co je možné k tomu namítnout. Ale dokazovat to - to žádný spotřebitel nedokáže, nebo ano, ale bylo by to velmi nákladné.“