Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

iDNES.cz / Ekonomika

  • Úterý 29. července 2014. Marta

Šéfové Českých drah budou mít nové platy, návrh počítá s 15 miliony ročně

  3:14
Už v září rozhodne dozorčí rada o nové výši platů vedení Českých drah. Předběžné návrhy počítají s odměnami ve výši až 15 milionů korun za rok. Podstatnou část by měly tvořit bonusy.

Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah | foto: Otto Ballon Mierny, MAFRA

Vedení Českých drah se v září dočká zcela nového systému odměňování. V porovnání se současnými příjmy by si mělo podle dostupných návrhů polepšit. Výbor pro odměňování, který vznikl loni po úniku platu někdejšího drážního ombudsmana Petra Fejka, zatím počítá s tím, že dozorčí radě navrhne u generálního ředitele celkový roční příjem až 15 milionů korun.

Půjde o kombinaci stálého platu a bonusů za plnění stanovených cílů, jako například zadluženosti nebo obsazenosti vlaků. Má jít o částku, kterou doporučila poradenská firma Vratislava Kulhánka Industrial Advisors. "Můj návrh se k této částce velmi blíží," potvrdil Kulhánek MF DNES.

Co na vysoké platy vedení říká šéf odborů Čtěte v pondělí 20. 8.

MF DNES v počítači
MF DNES pro iPad a iPhone

Kolem nových odměn pro vedení drah přitom panují velké tajnosti. Šéf dozorčí rady i výboru Ivo Toman jen připustil, že se o tom jedná. Člen výboru Martin Riegel uvedl, že návrh nových smluv respektuje materiály od Industrial Advisors a poradců z Hay Group. Ani jeden z nich však částku 15 milionů ročně nevyvrátil. Návrh smluv měla projednat dozorčí rada už na konci června, bod byl však nakonec stažen z programu.

MF DNES požádala ministerstvo dopravy i České dráhy o zápisy z jednání výboru podle zákona o svobodném přístupu k informacím, ale neúspěšně. Obě instituce zápisy odmítly vydat. Ministerstvo kvůli tomu, že jde o záležitost drah, dráhy zápisy označily za vnitřní materiál. O novém systému odměňování se přitom jedná už déle než rok. V červnu schválený plán počítá s tím, že by mělo mít vedení drah 40 procent platu napevno, zbytek mají být bonusy.

Ty se budou počítat jak za rok, tak za tři roky. Roční výplata bude záviset hlavně na zisku, tržbách, čistém dluhu a obsazenosti vlaků; tříletý bonus bude hodnotit čistý dluh, úspěšnost v soutěžích a meziroční nárůst tržeb v osobní dopravě. Celkový roční příjem má mít u generálního ředitele strop patnáct milionů korun. Náměstek, který je současně i v představenstvu, má mít 12 milionů korun. Konečné slovo v odměňování bude mít dozorčí rada.

Autor:




mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.