„Od objevení v roce 1976 se ebola stala Tyranosaurem rexem mikrobů,“ stojí v popisku hračky na webové stránce firmy, která ji doporučuje jako skvělou učební pomůcku pro studenty všech věkových kategorií. Další objednávky jedné z varianty této hračky ale firma doručí až koncem listopadu, u jiných je stručná poznámka „není na skladě“.
„Prodali jsme jich v posledních měsících tisíce. Teď už nemáme nic,“ citoval list International Business Times Carola Allama ze společnosti Giant Microbes. Dodal, že hračka nemá zlehčovat závažnost nákazy, ale byla určena pro „vzdělávací účely“. Společnost plyšáka prodává už roky.
Firma si dobře uvědomuje komerční potenciál hračky a plyšáka eboly inzeruje na své hlavní webové stránce: „Ebolu používám, abych se se svými dětmi mohla bavit o současných problémech,“ láká firma poutačem na nákup hračky, která stojí necelých deset eur (278 korun), velký plyšák pak necelých 30 eur (834 Kč). Na rozdíl od mnoha jiných bakterií plyšáků u tohoto výrobku píše, že část z výnosu odejde na konto organizace, která s následky epidemie bojuje.
Firma prodává i desítky dalších obřích mikrobů, například plané neštovice, mor, syfilis, E.coli, úplavici, nebo jen obyčejnou chřipku.
Mezi největšími zákazníky, kteří si ebolu kupují, jsou podle výrobce Světová zdravotnická organizace, hnutí Červený kříž a farmaceutické firmy.