Tržby podniku s 2 200 lidmi tak v letošním fiskálním roce (duben 2004 až konec března 2005) přesáhnou 19 miliard korun, což bude téměř o šest miliard více než v předchozím období, odhadl Jaroslav Souček ze společnosti.
Letos chce firma vyrobit 1,4 milionu televizorů, o 200 tisíc více než loni. Příští rok plánuje 1,6 milionu.
V Plzni se zatím jen vyrábí
Cadiffský závod ale nekončí. Zůstane tu výroba počítačů a spotřební elektroniky a
vývojové centrum s devadesáti lidmi, které se orientuje zejména na vývoj televizorů na příjem digitálního vysílání.
"V Plzni je zatím umíme pouze vyrábět, ne vyvíjet," dodal šéf výzkumu a vývoje Petr Svatoš.
Jejich výroba dnes tvoří deset až 15 procent objemu produkce, ale bude se postupně zvyšovat. Podobné to bude s televizory s plochými obrazovkami, jejichž výrobu zahájila firma v dubnu.
Další rozšíření je v plánu
Firma chce nejdéle do roku 2008 investovat v Plzni dalších 1,4 miliardy korun a zřídit 550 nových míst. Od roku 1996 tam vložila přes 3,5 miliardy korun a nyní zaměstnává 2200 lidí s věkovým průměrem 32 let.
Japonci mají zastavěnou polovinu z koupených 17 hektarů. Podnik je stoprocentní dceřinou firmou Matsushita Electric Londýn. Její výrobky se prodávají i pod značkami National, Technics a Quasar.
Ředitel agentury CzechInvest Radomil Nováki v září označil Panasonic za jednu ze tří klíčových investic, které do Česka přišly. Význam Panasonicu podle něj spočívá mimo jiné v tom, že do republiky přitáhl desítky dalších japonských firem.