Podle firmy může za pokles prodejů úbytek turistů a zpomalení ekonomiky. "Pivní trhy po celém světě se v uplynulém roce potýkaly s těžkostmi," upozorňuje šéf Prazdroje Doug Brodman.
Z portfolia Plzeňského Prazdroje se nejlépe vedlo jedenáctkám a nealkoholickému Birellu, naopak slabší piva ztrácela. "Na prodejních objemech značek Gambrinus a Radegast se podepsala nižší spotřeba v restauracích," píše výrobce v tiskové zprávě. Klesaly i prodeje nejlevnějších piv jako Primus a Klasik. O kolik přesně, však pivovar neuvádí.
Plzeňský Prazdroj loni také méně vyvážel. Export klesl o více než desetinu, padaly zejména prodeje ve Spojených státech, Maďarsku a Polsku. Zahraniční reputaci si však pivovar napravil zvýšením takzvané licenční výroby, kdy vaří pivo určené pro zahraničí trh v cizině.
Zástupci Plzeňského Prazdroje odhadují, že o stejné procento jako jeho tuzemské prodeje klesl i celý domácí trh. Někteří, zejména menší výrobci, však hlásí za loňský rok nárůsty. Pivovar Svijany uvařil 385 tisíc hektolitrů namísto předloňských 318, šestice pivovarů skupiny K Brewery Group zvýšila celkovou výrobu o sedm procent na 850 tisíc hektolitrů.