"Na tomto úseku jsme shledali provoz soupravy jako bezproblémový, zatím jsme ho ale povolili pouze na zkušební dobu," říká Rostislav Plachý z ředitelství dopravní policie. Na rozdíl od jiných nadměrných nákladů se tato souprava obejde bez doprovodných vozidel. Stačí, když dopravce soupravu důkladně označí.
Soupravu vozí klasický tahač, speciální je pouze návěs s přívěsem.
Podle majitele přepravní firmy Romana Volovika má kamion stejnou spotřebu jako v případě, že jede s běžným, necelých 14 metrů dlouhým návěsem.
Problémem podle Volovika nejsou ani jízdní vlastnosti 25metrového kamionu. "Vlek perfektně kopíruje návěs, vybočení je minimální. Navíc na něj mám speciálního řidiče s třicetiletou praxí," pochlubil se Volovik.
Čtěte v páteční MF DNES
Zůstanou dlouhé kamiony v Česku výjimkou, nebo se s nimi budete potkávat pravidelně?