Ve srovnání s posledním měřením v roce 2005 se počet aut na českých silnicích snížil. Ubylo především kamionů. Ilustrační foto.

Ve srovnání s posledním měřením v roce 2005 se počet aut na českých silnicích snížil. Ubylo především kamionů. Ilustrační foto. | foto: Jan Vaca, iDNES.cz

Po nových dálnicích jezdí méně aut než po silnicích nižších tříd

  • 194
Drahé dálnice za miliardy nejsou zdaleka tak vytížené jako "podřadné" silnice prvních, druhých a třetích tříd. Podle rok trvajícího sčítání dopravy na českých silnicích projede po některých až jednou tolik aut. ŘSD se ale brání, že se intenzita provozu na dálnicích zvýší, až budou dokončeny navazující úseky.

Přetížené jsou hlavně silnice nižších tříd ve Středočeském kraji: například na silnici třetí třídy ve Slaném, která přivádí část dopravy od Prahy do města, projede denně přes dvanáct tisíc aut.

Naopak na novém úseku dálnice D1 Bohumín – Vrbice na severní Moravě projede za 24 hodin ani ne polovina aut. Podobně nevyužité jsou další nedávno dokončené úseky čtyřproudých silnic: například R6 kolem Sokolova či R7 u Loun.

Stát se hájí, že některé nově postavené silnice se zaplní, až se dokončí navazující úseky, například polská dálnice A1, která se napojí na slezský úsek D1. "Na svoji plnou zátěž ještě čekají, budou mít zcela jiná čísla, než v roce 2010," tvrdí mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Vápeníková.

I když se provoz na silnicích může zdát čím dál hustší, čísla za rok 2010 ukazují opak. Ve srovnání s posledním měřením v roce 2005 se počet aut na českých silnicích snížil. Ubylo především kamionů, jen motocykly přibyly.

Měření dopravy se koná jednou za pět let, stát loni přišlo na více než sto milionů korun. Výsledky z tisíců měřících míst zveřejnilo ŘSD na svém webu.

,