Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tři roky růstu automobilek v Evropě skončily, padá i Škoda Auto

  15:18aktualizováno  15:18
Může jít jen o výkyv kvůli prázdninám, nebo také začátek nového trendu. Po čtyřiatřiceti měsících růstu začaly prodeje nových vozů v Evropě klesat.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: AP

Podle statistik společnosti JATO Dynamics registrace nových vozidel poklesly o 2,3 %. Naposledy objem registrací nových aut klesal v srpnu 2013, od té doby prodeje automobilkám rostou. Důvodem poklesu může být fakt, že letošní červenec ve většině evropských zemí měl o dva pracovní dny méně.

Pokles i růst

Volkswagen stále prodejům v Evropě kraluje, z první desítky ale zaznamenal největší pád: o 10,8 %, následovaný těsněŠkodou a Peugeotem, registrace obou spadly o 10,5 %. Nahoru šly z první desítky nejvíce prodeje Mercesedů (+3,7 %), mimo první desítku také bodovaly značky Dacia (+11,5 %), Suzuki (+19,5 %), Mini (+10,7 %), Land Rover (+33 %), Honda (+15,3 %) a Jeep (+11,4 %).

Největší pád v červenci zažily dvě největší automobilové skupiny: Volkswagen propadl o 13,2 %, PSA o 8,8 %. Důvodem je především pokles na hlavních trzích - v Německu registrace spadly o 3,9 %, ve Francii o 9,6 %.

Škoda Auto ve své zprávě uvedla, že celosvětově její prodeje stouply v červenci o jedno procento, především ale díky růstu v Číně a Rusku.

Nejprodávanějším modelem zůstává Volkswagen Golf, jeho prodeje v červenci ale spadly o pětinu. Dvojciferný pokles zaznamenaly i oba nejprodávanější modely Škody Octavia a Fabia. V případě oktávií už na její místo v prodejích dotahuje Dacia Sandero.

Prodejům v Evropě vládne segment SUV, který stále výrazně roste a dosáhl už podílu na trhu 25,5 % (více o růstu segmentu SUV čtěte zde).

Pro Česko jde o mimořádně důležitý vývoj. Automobilový průmysl má v české ekonomice vysoký podíl a zaměstnává přímo přes 120 tisíc lidí. V případě poklesu prodejů nových aut se tak může dostat domácí ekonomika do problémů.

Autor:


Témata: Průmysl, Škoda Auto


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.