Koleje šanghajského rychlovlaku, kterému se říká Meglev, totiž leží na bažinatém podloží, kde jsou podobné poklesy obvyklé.
"Poklesu jsme si vědomi," řekl agentuře AP mluvčí společnosti, která vlak provozuje, Xia Guozhong. Dodal zároveň, že pokles je velmi mírný.
Zda se tyto problémy ohrozí projekt, který stál 1,2 miliardy dolarů, si zatím nikdo netroufá odhadnout.
To ale nejsou jediné problémy, se kterými se musí provozovatelé vyrovnávat. Vlak, který může vyvinout rychlost až 430 kilometrů za hodinu, totiž nedokázal přilákat dostatek cestujících.
Rychlost vlaků (v km/h) |
|
---|---|
TGV | 249 |
Šinkanzen | 299 |
Meglev | 430 |
Záchranou pro vlak se zdály být dlouhé vzdálenosti, kde by snad mohl konkurovat i letecké dopravě, šanghajská radnice ale zamítla propojení Šanghaje a Pekingu.