Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Podle čeho vybírají Němci

aktualizováno 
Napřed St.
Napřed St. Anton, potom Lahti. Dvakrát dva týdny jsme se při obou lyžařských mistrovstvích světa mohli dívat nejenom na nejlepší světové sjezdaře a běžce, ale i na jejich výzbroj. Velcí fanoušci navíc sledují už od listopadu celý seriál Světových pohárů. Do jaké míry nás ovlivňuje to, s jakými lyžemi hvězdy vidíme?

Podobnou otázku si položili v Institutu sportovní publicistiky Vysoké školy sportovní v Kolíně nad Rýnem. Rolf Scholz a Florian Schmidt zjišťovali, jaký vliv mají televizní přenosy ze Světového poháru sjezdařů na rozhodování diváků-zákazníků při výběru lyží v obchodě. Zároveň sledovali u 222 respondentů i další okolnosti, které pořadí při volbě lyží skutečně ovlivňují. Více než devadesát procent dotázaných uvedlo jako zdaleka nejdůležitější radu či doporučení prodavače. Významné je i osobní vyzkoušení a cena. Výsledky průzkumu v Německu však nelze automaticky přenášet do tuzemské reality. Především nelze počítat s tak velkým vlivem přenosů ze závodů, neboť těch je mimo satelitní kanály minimálně a mají menší sledovanost. Mistrovství světa a olympiády jsou čestnými výjimkami. Cena lyží je v Česku podstatně důležitější, naopak důvěra k prodavačům bude nižší. Lyžaři prakticky neznají ztotožnění se s domácím závodníkem-hvězdou. Spekulovat by šlo i o menší roli testů a inzerátů v lyžařských časopisech, neboť jediný tuzemský Skimagazín se nákladem nemůže s oběma německými zdaleka měřit. O to větší roli možná má výtah z každoročního německého velkotestu uveřejňovaný v MF DNES. Dokonce i v Německu, kde sleduje divák své vítězící sjezdařky, vychází vliv jejich výzbroje jako hodně malý. Podle 38 % tázaných zákazníků nemá výzbroj vliv žádný, 44 % přiznává jen malý, 15 % velký a jen tři procenta velmi silný. Podstatně vydatněji působí sportovní hvězdy na prodavače. Velký vliv udává 40 % z nich, průměrný 44 %, velmi silný sedm procent. Zajímavé jsou i výsledky jiného průzkumu. Před několika lety se v německém Institutu výzkumu trendů dotázali: "Instruktor vám doporučí značku XY. Je to pro vás impuls pro její zakoupení?" Ze 621 tázaných odpověděly tři čtvrtiny ne. Poučený zákazník totiž ví, že lyže v obchodě jsou něco zcela jiného než modely, na nichž jezdí hvězdy. Nejlepší lyže tedy nejsou ty, s nimiž vítězí Maier nebo Matt, ale takové, které vyhovují zákazníkovi.

Autor je spolupracovníkem redakce skisports@volny.cz

Podle čeho se řídí zákazníci při koupi lyží

92 % rada prodavače
71 % vyzkoušení na sněhu
47 % cena
38 % testy v časopisech
29 % inzerce v lyžařských časopisech
24 % lyže závodníků
24 % rada přátel a známých
19 % dosud používaná značka
15 % design lyží

Poznámka: Veškeré údaje jsou zaokrouhleny
Pramen: Vysoká škola sportovní, Kolín nad Rýnem


Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Organicky pěstovaná zelenina dostává nálepku bio, protože se pěstuje bez použití umělých hnojiv, herbicidů a pesticidů
Kontroly našly u biopotravin jen minimum pochybení. Češi jim přesto nevěří

Češi biopotravinám nedůvěřují, shodují se lidé z branže. Proto také jejich spotřeba za západní Evropou zaostává. Kontroly však ukazují, že bioprodukty patří...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Češi nakupují na webu jako diví, za šest měsíců utratili 46 miliard

Internetoví prodejci letos předpokládají, že jejich obrat poprvé překročí magickou stomiliardovou hranici. Výsledky za první pololetí ukazují, že k tomuto cíli...  celý článek

Vejce se signaturou BE, tedy Belgií coby zemí původu
Většina směsi z toxických vajec na Slovensku již byla použita

Většina z dodávek vaječné směsi s nadměrným obsahem nebezpečné látky fipronil, které v uplynulých týdnech skončily ve čtyřech bratislavských hotelech, byla již...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.