Manželé Müllerovi vsadili na nový koncept levných designových hotelů. Dnes...

Manželé Müllerovi vsadili na nový koncept levných designových hotelů. Dnes jich mají 56 v sedmi zemích. | foto: EY

Nechtěli být levný motel. Jejich koncept rozbil klišé hotelových hvězd

  • 15
Monako (od zpravodaje iDNES.cz) - Německo je sice průmyslová velmoc, ocenění EY Podnikatel roku však v této zemi letos získali podnikatelé ze zcela jiného oboru. Manželé Dieter Müller a Ursula Schelle-Müllerová založili v roce 2000 hotelovou síť Motel One, která od té doby rychle roste. Podařilo se jim najít díru na trhu, když začali stavět levné designové hotely.

„Snažíme se co nejlépe pracovat s místem, máme malé pokoje, kde jsou však pohodlné postele. Podobně postupujeme i ve společných prostorách, lobby, bar i prostor pro podávání snídaní je na jednom místě. Nemáme žádné bazény, restaurace ani konferenční místnosti. Chceme, aby se u nás lidé dobře vyspali a dostali kvalitní snídani,“ říká Schelle-Müllerová, která ve firmě zastává pozici marketingové ředitelky.

Hvězdy už moc neletí

EY Podnikatel roku 2017

To ale také znamená, že síť nijak neusiluje o získání hvězd od certifikovaných asociací. Německá podnikatelka vysvětluje, že systém hvězd do jejich konceptu nezapadá. „Určitě nabízíme lepší kvalitu než hotel se dvěma či třemi hvězdami, ale méně než pětihvězdičkový. Ostatně, hvězdy už dnes moc nejsou potřeba, hosté se mohou podívat na stránky s recenzemi, jako je TripAdvisor, kde najdou hodnocení od samotných hostů,“ říká.

Motel One má dnes po Evropě 56 hotelů s celkem 15 tisíci pokoji. Tohle číslo však zdaleka není konečné, do roku 2020 se má síť rozrůst na 83 hotelů, kde bude 24 tisíc pokojů. Nyní společnost působí v sedmi zemích, nejvíce hotelů je v Německu a Rakousku, postupně by však Müllerovi chtěli pokrýt celou Evropu.

„Letos budeme otevírat první hotel v Barceloně, příští rok v Paříži,“ říká Schelle-Müllerová. A rádi by přidali další kapacity i v Praze, kde se první Motel One otevřel před třemi lety. „Rozhodli jsme se před nějakými pěti šesti lety a během tří let jsme první hotel otevřeli. Co se týče dalšího, určitě máme zájem, zatím jsme však nic nepodepsali,“ říká manažerka.

Praha se podle ní od ostatních měst trochu odlišuje, co se týče složení hostů. Její hotel využívají zejména turisté. V celé síti platí, že 60 až 65 procent jsou hosté, kteří přijíždějí za byznysem, turisté tvoří jen 35 až 40 procent.

Jiný kraj, jiný design hotelu

Design hotelů není všude stejný. „Snažíme se, aby hotel v každém městě vyprávěl příběh, který se k danému místu vztahuje, hledáme lokální tým – design a nábytek by měl tomu odpovídat. Ale zároveň chceme, aby bylo vidět, že hotely patří k jedné značce, takže všude najdete naše tyrkysově modré barvy,“ popisuje mnichovská podnikatelka. Úspěch se podle ní pozná podle toho, že koncept začaly kopírovat i další hotelové řetězce, včetně těch velkých jako Marriott či Accor.

„My jsme měli štěstí, že jsme ani moc nepocítili krizi v letech 2009 a 2010. Když firmy sekají náklady, opustí drahé pětihvězdičkové hotely, ale my jsme ti poslední v řadě, kde se mohou ubytovat,“ vysvětluje SchelleMüllerová. Jinými slovy, níž už jít nemohou. Ceny za pokoj se v Německu pohybují mezi 59 a 79 eury, v závislosti na sezoně.

A nepletou si lidé název sítě s ubytováním pochybné kvality někde u dálnice? „Může to být trochu matoucí, ale vždy vysvětlujeme, co to znamená. Motel je také synonymum pro ne příliš drahý hotel a to one znamená, že jsme jednička mezi nimi,“ dodává podnikatelka.