Rád zaměstnávám sportovce, říká šéf Juty a podnikatel roku

  • 19
Firma se o zaměstnance musí postarat, protože žádná instituce to neumí tak dobře, říká šéf textilky Juta a letošní vítěz soutěže EY Podnikatel roku Jiří Hlavatý. Jedním ze zaměstnaneckých benefitů v Jutě jsou bezúročné půjčky. Majitel rád zaměstnává sportovce. Mají prý pevnou vůli a jsou soutěživí.

V textilce Juta tráví Hlavatý hodně času. Začínal zde hned po škole v roce 1972 jako strojní inženýr. Cesta na pomyslnou špičku mezi firmami výrobějícími textilní vlákna, síťoviny nebo geotextilie však nebyla lehká.

Než se stal Hlavatý ředitelem a následně majitelem Juty, prošel si zde za čtyřicet let mnoha profesemi. To mu dává jistý přehled nad výrobním procesem a navíc se prý dokáže vžít do kůže zaměstnanců.

Dnes Hlavatý řídí čtrnáct továren a dva tisíce zaměstnanců. Přes 80 procent produkce Juta vyváží do 65 zemí světa, vydělává hlavně na výrobě geotextilií, hydroizolačních fólií a membrán pro stavebnictví. Po sametové revoluci se pod vedením Jiřího Hlavatého stala Juta největší textilkou v České republice, jejíž roční obrat dnes dosahuje téměř šesti miliard korun.

Podle něj má jít správný šéf svým zaměstnancům příkladem. Navíc se chce o ně starat sám, protože to podle něj v dnešním světě žádná jiná instituce neudělá tak dobře. Jednou z výhod zaměstnanců Juty je tak například bezúročná půjčka do sta tisíc korun z vnitřních fondů firmy. Hlavatý si pochvaluje si, že zaměstnanci mu péči vracejí loajalitou a precizní prací.

Rád zaměstnává sportovce

Ředitel aktivně sportuje a sportovce i rád zaměstnává, protože prý mají pevnou vůli a chuť vyhrávat. Se sportem firma spojuje i jiné aktivity. Sponzoruje fotbalový klub FC Slovan Liberec a letos vyrobila například izolaci pro olympijskou halu v Soči.

Patriot města Dvůr Králové i celého regionu je přesvědčený, že vítězství ve 14. ročníku soutěže EY Podnikatel roku firmě pomůže. "Toto ocenění je určitě hodně důležité a podle mě jednoznačně zvedne prestiž naší společnosti. Je to určitý způsob odměny všem našim zaměstnancům, kterým se snažím ukazovat cestu - že stojí za to být aktivní a loajální k firmě," řekl.

Ve Velké Británii, kde vlastní výrobní závod, je jedničkou na trhu hydroizolačních fólií. Firma v současnosti vlastní 51 ochranných známek a patentů v ČR i v dalších zemích Evropy.

,