Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Podnikatelé lovili kontakty na prvním českém Speed Business Meetingu

  4:17aktualizováno  4:17
Pražský hotel Diplomat minulý týden hostil první akci svého druhu v Česku: takzvaný Speed Business Meeting. Sešlo se na něm přes čtyři desítky firem, aby se během deseti minut pokusily navázat spolupráci.
Čeští manažeři poprvé zkusili rychlé seznamování a navazování kontaktů.

Čeští manažeři poprvé zkusili rychlé seznamování a navazování kontaktů. | foto: Profimedia.cz

Cílem tohoto projektu je stejně jako u běžně rozšířeného speed datingu – ve volném překladu "rychlorandění", navázat kontakty a vybrat si partnera. Na rozdíl od toho životního má ale SBM přinést nový byznys.

"Projekt původně pochází ze Spojených států, my jsme se ale inspirovali v Maďarsku, kde ho tamní francouzská obchodní komora vyzkoušela již loni," řekl Jaroslav Hubata-Vacek, ředitel Francouzsko-české obchodní komory, která jako první do ČR koncept Speed Business Meeting přinesla.

Za partnera pro uvedení si vybrala Česko-německou obchodní a průmyslovou komoru. "Cílem je rychlé poznání obchodních partnerů, které se při běžných schůzkách nemusí povést," dodal Hubata-Vacek, jenž v průběhu večera obsluhoval zvonek oznamující začátek a konec jednotlivých sezení.

Člověka to donutí lidi oslovit

"Rádi jsme se na projektu podíleli a věříme, že bude pokračovat," uvedl výkonný ředitel Česko-německé obchodní a průmyslové komory Bernard Bauer. Podle něj je to dobrý doplněk takzvaných byznys mixerů, které komory běžně pořádají pro setkávání svých členů. U nich bývá ale problém, že se lidé "hloučkují" a baví se pouze mezi známými. Tím se tak vytrácí jejich smysl poznávat nové tváře.

V Diplomatu se sešlo asi 40 firem, jejichž představitelé se během osmi desetiminutových kol vzájemně poznali. Organizace probíhá tak, že první tři minuty se představuje jeden partner, druhé tři minuty jeho protějšek a nakonec mají čtyři minuty na vzájemné vyjednávání.

Pak zazní zvonec a dvacítka představitelů týmu B se ve směru hodinových ručiček přesouvá k dalšímu stolečku. Firmy zařazené do týmu A oproti tomu celý večer okupují své místo.

"Přijde mi to výborné. Zatím jsem absolvovala čtyři sezení a minimálně z jednoho vidím naději na spolupráci," popsala své pocity Marika Vlachová, šéfka oddělení pojištění a právního oddělení Axa Assistance, v polovině večera, kdy je patnáctiminutová přestávka.

"Je dobré, že je člověk takto prakticky donucen se seznámit a představit, což někomu může běžně ve společnosti činit problémy," říká Michaela Fuchsová z advokátní kanceláře Vyskočil Krošlák.

Systém vymyslel americký rabín

Na prvním českém Speed Business Meetingu byli hlavně členové francouzské či německé obchodní komory z oborů, jako je právo, poradenství, finančnictví nebo reklama.

Na Západě je přitom poměrně běžné, že se pořádají obchodní rychloschůzky hlavně pro podnikatele z příbuzných oborů, čímž se zvyšuje pravděpodobnost vzájemné spolupráce.

Hewlett-Packart, American Airlines a americká vládní agentura na podporu malého podnikání pravidelně pořádaly setkání pro malé firmy. Zúčastnilo se jich přes 600 podnikatelů a jejich výsledkem byly prý obchody za 26 milionů dolarů. Ne všichni program podporovali.

"Je to vyhazování peněz daňových poplatníků," uvedla pro server Government Executive Nydia Velazquezová, členka americké komory malých podnikatelů. Podle ní se nový kontakt přeměnil ve skutečný obchod jen ze dvou procent schůzek.

Opatrný byl při hodnocení prvního pražského dostaveníčka také šéf poradenské společnosti Top C Michal Kopřiva. "Neprotla se naše očekávání, ale nikdy nevíte, který kontakt se vám nakonec hodí," uvedl pro MF DNES.

Prvenství ve vymyšlení konceptu speed datingu je připisované rabínu Yaacovu Deyo z Los Angeles. Ten chtěl usnadnit mladým nezadaným Židům najít partnera.

První rande naslepo se pod jeho taktovkou uskutečnilo v roce 1998 v Beverly Hills. Rabín má dodnes patentované slovo "SpeedDating". Pokud se ale napíše odděleně, může ho používat každý.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Majitel značky Favorit Richard Galovič.
Favorit má nového investora. Získal 70 milionů na vstup do zahraničí

Společnost Favorit Czechoslovakia, která se od roku 2011 snaží oprášit slávu luxusních jízdních kol, získala nového investora. Společnost C2H internetového...  celý článek

Obal kořenící směsi Kucharek je nápadně podobný obalu známější Podravky.
Podravka získá od polského plagiátu Kucharek 200 tisíc, rozhodl soud

Potravinářská společnost Podravka získala 200 tisíc korun jako zadostiučinění za nutnost domáhat se svých práv soudní cestou proti firmě Pěkný - Unimex z...  celý článek

Ředitel společnosti Spak Sušice Tomáš Froyda. (16. prosince 2016)
Sušický kečupář Spak nemá dost lidi, některé výrobky škrtne

Zatímco zájem o dresinky klesá, kečupům Spak se daří. Nyní však firma plánuje nabídku zúžit. Důvodem je nedostatek personálu, se kterým se firma potýká.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.