Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Pohřeb hradí pojišťovna. Posmrtnou jistotu si předplatily tisíce lidí

  19:00aktualizováno  19:00
Zatímco počty životních pojistek v Česku klesají, na trhu se objevil nový fenomén - Češi si pojišťují náklady spojené s pohřby. Nové pojistky klientům pohřebních pojišťoven poskytují jistotu, že za sebou blízkým nenechají finanční zátěž spojenou s náklady na pohřeb.

Pojištění pohřbu nakupují zejména penzisté vyššího věku. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Zřejmě nejviditelnějším poskytovatelem pojištění nákladů na pohřeb je díky probíhající reklamní kampani společnost 4Life Direct. Firma, kterou ovládá společnost 4Life International Group Limited, registrována na Maltě. Nabízí produkt „Pro mé blízké“, který si podle firmy na českém trhu koupilo od roku 2014 už několik desítek tisíc Čechů.

Složte si rakev za dvě minuty sami. Polská firma dobývá evropský trh

„Uvědomujeme si, že náš produkt nenabízí pro klienty doživotní zajištění jejich rodiny. Ale poskytne jim jistotu, že za sebou nenechávají neuhrazené závazky nebo finanční zátěž spojenou s náklady na pohřeb. A proto jsme začali s nabídkou tohoto druhu pojištění, která podle nás odráží reálnou potřebu současnosti,” vysvětlila iDNES.cz mluvčí 4Life Direct Jana Pitříková.

Pojištění pohřbu nakupují zejména penzisté vyššího věku. Firma pojistku nabízí seniorům do věku 85 let, přičemž neprověřuje jejich zdravotní stav. Pojištění se platí měsíčně.

Red Sands Group, registrovaná na Gibraltaru, pro kterou toto pojištění 4Life Direct zprostředkovává, má po Evropě v současné době přes milion klientů a v roce 2015 vyplatila na pojistném plnění více než 59 milionů liber. Přesný počet českých klientů však kvůli interním předpisům nechce prozradit.

Na českém trhu nabízí pojištění pohřbů také Česká pojišťovna. „Pojištění pohřbu má u nás skutečně dlouhou tradici. První smlouvy byly sjednány v 50. letech minulého století prostřednictvím Společnosti přátel žehu. Největší rozmach pojištění pak nastal v 70. a 80. letech a v současné době evidujeme více než 55 tisíc aktivních smluv,” uvádí mluvčí České pojišťovny Ivana Buriánková.

Životní pojistky na ústupu

Model jakým funguje pojištění pohřbu České pojišťovny je však od modelu 4Life Direct odlišně. „Jedná se o jednorázové pojistné, prostředky uložené v pojišťovně se zhodnocují garantovaným úrokem. Pojistná částka začíná na limitu 20 tisíc korun. Většina pojistek je potom sjednána s pojistnou částkou v rozmezí 25 až 30 tisíc korun,” vysvětluje Ivana Buriánková.

Z dalších pojišťoven, které server iDNES.cz oslovil, nenabízí pojištění pohřbů žádná. Na trhu jde tedy pořád o rozsahem malý produkt. „Pojištění pohřbů je produkt s velice nízkým podílem na celkovém předepsaném pojistném, který okrajově pojišťují jen dva naši členové,” říká mluvčí České asociace pojišťoven Jolana Ackermannová.

Za zmínku ovšem stojí fakt, že zatímco popularita pojištění pohřbů roste, tradiční produkt životních pojistek v počtu smluv v posledních letech klesá. „Dlouhodobý trend již od konce roku 2009 spočívá v postupně se snižující dynamice růstu životního pojištění vedoucí nejprve k nižším růstům, následně stagnaci a nyní poslední dva roky k postupně se prohlubujícímu poklesu předepsaného pojistného. Zároveň dochází k celkovému poklesu počtu platných smluv životního pojištění,” potvrzuje Jolana Ackermannová.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Blue Man Group. Ilustrační snímek
Cirque du Soleil chce vybubnovat větší slávu. Koupil modré muže za miliony

Populární původem kanadský cirkus Cirque du Soleil posiluje na globální scéně živé zábavy. Pořadatel show, známých ve stovkách světových měst, kupuje slavnou...  celý článek

Logo General Electric (GE)
Největší americký průmyslový konglomerát GE hlásí výrazný pokles tržeb

Tržby a zisk největšího amerického průmyslového konglomerátu General Electric ve druhém čtvrtletí výrazně klesly. Slabé výsledky vykázala zejména divize...  celý článek

Letenkový vyhledavač Kiwi slaví pět let na trhu. Majitel a ředitel Oliver...
Český vyhledávač Kiwi.com se dohodl s Amadeem, letenky mohou zlevnit

Brněnská společnost Kiwi.com podnikatele Olivera Dlouhého, která se zabývá vyhledáváním letenek, uzavřela partnerství se španělským vyhledávačem Amadeus....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.