"V minulosti jsme na režii spotřebovali kolem osmi procent z vybraného pojistného, nyní je tato částka několikanásobně vyšší," říká mluvčí České pojišťovny Michal Urban. Zástupci dvou velkých ústavů anonymně potvrdili, že tuto částku ústavy mezi sebou odhadují přibližně na 25 procent.
Kdo tedy platil nejobvyklejší sazbu, která u Škody Felicie 1,3 činí pro příští rok 2124 korun, věnoval na reklamu a na provoz pojišťoven dohromady 530 korun. Před dvěma lety by to bylo o 360 korun méně.
Vyšší náklady připouštějí i ostatní pojišťovny.
"Nový systém povinného ručení je mnohem nákladnější, než tomu bylo za dob monopolu České pojišťovny. Pojišťovny musely za získání pojistek vyplatit provize, nechat vytisknout miliony pojistných smluv, vyškolit lidi, upravit počítačové systémy," potvrzuje mluvčí pojišťovny Kooperativa Martin Diviš.
Pojišťovny tvrdí, že na povinném ručení prodělávají, ale o klienty se dál perou, aby jim mohly nabízet jiné, pro ně výnosnější produkty.