Billboard s ženou a Ještědem přišel jako jeden z tipů do soutěže Sexistické...

Billboard s ženou a Ještědem přišel jako jeden z tipů do soutěže Sexistické prasátečko. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

U Ještědu pochrochtává Sexistické prasátečko. Kvůli polonahému billboardu

  • 36
Nelichotivá cena Sexistické prasátečko pochrochtává kolem Ještědu. Na vině jsou billboardy, s jejichž pomocí láká sportovní areál lyžaře na liberecké sjezdovky. Je na nich vyobrazena polonahá dívka na sjezdovce s Ještědem v pozadí.

V Česku stojí zhruba třicet billboardů s otužilou dívkou a mrazivou, prosluněnou krajinou s vyčnívajícím Hubáčkovým hyperboloidem. "Cena za tříměsíční kampaň je zhruba čtyřicet tisíc korun," řekl ředitel Sportovního areálu Ještěd Jan Svatoš.

Populární Sexistické prasátečko pořádá již několik let brněnské sdružení Nesehnutí.

"Billboard s Ještědem nám přišel jako jeden z tipů do dalšího ročníku soutěže," uvedla Petra Havlíková, koordinátorka programu Ženská práva jsou lidská práva. Podle ní jde o klasický případ sexistické reklamy. "Odhalené ženské tělo slouží totiž k propagaci služby, která se ženským tělem vůbec nijak nesouvisí."

Podle Havlíkové je reklama nelogická. "Ráda bych viděla někoho, kdo by chtěl stát polonahý na sněhu," dodala Havlíková. "Mně je tedy zima, jen co se na paní na billboardu podívám."

Svatoš s Havlíkovou nesouhlasí. "Tělo modelky není nijak zvláště odhaleno a nevím, co je pohoršujícího na ruce a rameni," prohlásil Svatoš. "Ženu jako propagátorku sportovního areálu jsme vybrali proto, že převážnou část našich návštěvníků tvoří muži."

Primátorku billboard nepobuřuje

Libereckou primátorku Martinu Rosenbergovou billboard nepobuřuje. "Slečna má přitáhnout oči k názvu areálu, což se zřejmě daří," vysvětlila Rosenbergová. "Nikoho ani nenapadne, že by lyžařky na Ještědu lyžovaly svlečené do půl těla nebo že by se tam někdo musel povinně vysvlékat."

Zuzana Kocumová (Změna) se nominaci ještědského billboardu na Sexistické prasátečko roku 2013 nediví. "Když se ale budeme držet toho, že i špatná reklama je reklama, tak pozornost určitě přitáhne," ocenila billboard náměstkyně krajského hejtmana pro sport a liberecká opoziční zastupitelka.

Sportovní areál vytvářel kontroverzní billboard s městskou společností Elset. "Reklama sexistická není. Je naopak fajn, odlišuje Ještěd od ostatních areálů a lidi zaujala. Ohlasy na billboard k nám dorazily až z Prahy," konstatoval ředitel Elsetu Michal Buzek. "Reklama má přece i šokovat."

Předseda představenstva Sportovního areálu Ještěd Petr Černý nepovažuje nápad s poloobnaženou lyžařkou za příliš povedený. "Reklama však přesto zájem přilákala. Sexistická ale není, žádné velké odhalení se nekoná," shrnul Černý. "S nadsázkou bych řekl, že vtipně propagujeme nové úschovny, které lyžařům na Ještědu chyběly. A že se už mohou ve sportovním areálu převléct."